נעצר חשוד בדקירת אשת מזכיר הקהילה היהודית בשוודיה

החשוד בדקירה נעצר בדנמק, בעוד משטרת שוודיה תגברה את המרכזים היהודיים באזור כאמצעי זהירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/19 10:06 י באייר התשעט

נעצר חשוד בדקירת אשת מזכיר הקהילה היהודית בשוודיה
תמונת ארכיון משטרת שוודיה, צילום: צילום מסך מיוטיוב

נעצר החשוד בדקירת אשת מזכיר הקהילה היהודית, שנפצעה אנוש אתמול (ג') בעיירה הלסינגבורג בשוודיה. האדם נעצר בדנמרק. בעקבות התקיפה, המשטרה תגברה אתמול את המרכזים היהודיים באזור כאמצעי זהירות.

אשתו של מזכיר הקהילה היהודית בשוודיה היא אישה בשנות ה-60 לחייה. הפצועה פונתה לבית החולים בסכנת חיים, אולם בהמשך נמסר כי מצבה התייצב.

סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל אמר בתגובה: "בזמן שתיירים רבים תושבי אירופה הגיעו לישראל השבוע כדי להשתתף באירועי האירוויזיון, ישנם אנשים שממשיכים להפיץ שנאה ואנטישמיות ברחבי אירופה. שוב אנו שומעים על מקרה קשה ומזעזע, הפעם בשוודיה, כלפי עובדת בקהילה היהודית בהלסינגבורג שהייתה בדרכה לעבודה. מדובר במקרה חמור ביותר ועל הרשויות בשוודיה לדאוג לביטחון הקהילה היהודית במקום, ולמנוע הישנות של מקרים כגון אלה. אני מברך את משטרת שוודיה שבחרה נכון להציב שוטרים לשמור על משרדי הקהילה עד שיירגע המצב. כולי תקווה ששמירה כזו לא תהיה נצרכת עוד בעתיד. יהודים צריכים לחיות בשלווה ובביטחון בדיוק כמו תושבים אחרים במדינתם. די לטרור האנטישמי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן