הציוץ שנגמר בפגישה עם יו"ר הכנסת

דבורה צפתה בנאום של יולי אדלשטיין, נזכרה כיצד פעלה למענו כנערה כשהיה אסיר ציון ושיתפה זאת ברשת החברתית. יו"ר הכנסת התרגש מהמחווה הודה לה באופן פומבי וכמה ימים לאחר מכן היא הוזמנה לפגישה עמו במשכן

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/19 20:39 ט באייר התשעט

הציוץ שנגמר בפגישה עם יו"ר הכנסת
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

דבורה, תושבת הדרום ואם לשבעה, צייצה ביום העצמאות האחרון על ההפגנות שבהם השתתפה כנערה בקנדה למענו של אסיר ציון דאז יולי אדלשטיין. היום (ג') זה הסתיים בקביעת פגישה עם יו"ר הכנסת.

"זכרונות מקנדה", כתבה דבורה לפני כשבוע, "שוב, אני מתרגשת..לפני שנים רבות בארץ רחוקה הייתי נערה בקנדה. לפני שנים רבות בארץ רחוקה היה אסיר ציון בשם יולי אדלשטיין".

אדלשטיין מתרגש מהציוץ של דבורה

אדלשטיין מתרגש מהציוץ של דבורהצילום: צילום מסך מטוויטר

בהמשך היא סיפרה כי הנוער היהודי במדינה שבמרכז אמריקה פעל רבות למען שחרורם של אסירי ציון, ךרבות קיום הפגנות וכתיבת מכתבים לשגרירויות רבות בעולם. בנוסף ציינה "ענדנו צמידי ברזל, כל צמיד עם שם אחר של אסיר ציון. אני זכיתי בצמיד של יולי אדלשטיין. לאחר שנתיים וחצי שהצמיד לא ירד ממני, בחודש מאי, 1987, זכיתי לשבור את הצמיד לחצי עם שחרורו יולי לחופש. כעבור שנתיים הגשמתי את חלום חיי ועליתי נרצה".

בין שלל התגובות לדברים שכתבה, הופתעה דבורה לקרוא את תגובתו של לא אחר מאשר האסיר שלמענו היא ענדה את הצמיד. " דבורה יקרה", צייץ אדלשטיין למחרת, "ריגשת אותי מאוד. עד היום, שנים רבות אחרי שהשתחררתי ועליתי ארצה, אנשים עדיין מספרים לי על ההפגנות שערכו עבורי והמכתבים ששלחו לי. אני מתרגש בכל פעם מחדש. אין דומה לעם היהודי בכל העולם. אשמח לארח אותך בכנסת".

דבורה מתרגשת בחזרה מתגובתו של ניו"ר הכנסת

דבורה מתרגשת בחזרה מתגובתו של ניו"ר הכנסתצילום: צילום מסך מטוויטר

דבורה לא הסתירה את התרגשותה וענתה לאסיר לשעבר ויו"ר הכנסת בהווה: "ריגשת אותי, עד דמעות. לעולם לא ציפיתי לתגובה ממך. בחג העצמאות ישבתי לראות את חידון התנ'ך, ראיתי אותך והתרגשתי. נזכרתי בצמיד שלך,וסיפרתי את הסיפור שלי. תודה רבה לך על ההתייחסות ועל ההזמנה לבוא לכנסת ישראל, זה לגמרי לא מובן מאליו".

היום, עדכנה דבורה כי התקשרו אליה מהכנסת וקבעו לה ולמשפחתה סיור במשכן ולאחריה פגישה עם יו"ר הכנסת אדלשטיין.