"אחרים אותו עד שיסולק". "בא לזרוע זדון": זעם בימין על ח"כ כסיף

בציונות הדתית זעמו על דבריו של חבר חד"ש נגד תורת הרב קוק. ח"כ סילמן: "הופך את שולחיו למצורעים". ח"כ יוגב: "נפעל לקידום חוק הנצחת הרב קוק"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 14/05/19 19:04 ט באייר התשעט

"אחרים אותו עד שיסולק". "בא לזרוע זדון": זעם בימין על ח"כ כסיף
איחוד מפלגות הימין, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

דבריו הקשים של ח"כ עופר כסיף נגד משנתו של הרב קוק, עוררו הערב (ג') את זעמם של נציגיה הפוליטיים הציונות הדתית.

"חבר הכנסת כסיף", פנתה אליו ח"כ עידית סילמן מאיחוד מפלגות הימין באמצעות הטוויטר, "אתה חדש בכנסת ממש כמוני. אוכל לומר לך בכנות שאני רואה לנגד עיני את השליחות למען אלו ששלחו אותי, לרווחתם ולשגשוגם יחד עם כלל אזרחי ישראל".

בהמשך כתבה כי "אם לשפוט מהדברים שאמרת היום ובהם קשרת את תורת הרב קוק לתורת הגזע, ניתן להבין דבר ברור: לא באת לפעול למען שולחיך. לא לשפר את איכות חייהם, לא לעשיה למען חינוך, בריאות או תרבות, לא לשיפור מעמדם בחברה הישראלית ולא למען שום עניין שייטיב עמם בעתיד. מטרתך היא זריעת מדון והפיכתך והפיכת שולחיך למצורעים בעיני הציבור הישראלי, בכך הנך מועל בשליחותך".

עידית סילמן

עידית סילמןצילום: רמי זרניגר

חברה למפלגה, ח"כ מוטי יוגב, הוסיף כי "אילולא נאורות בית המשפט העליון, עופר כסיף כלל לא היה נבחר לכנסת. ביזוי גדולי ישראל מוטל לפתחם של שופטי בית המשפט העליון. הרב קוק מגדולי חכמי ישראל בדורות האחרונים, אוהב עם ואדם".

יוגב גם איים: "לא נעבור על כך בשתיקה. סור מרע, כפי שעשה ח"כ הרב פרץ, בכוונתי להחרים את עופר כסיף עד שיסולק ממשכן הכנסת.
עשה טוב, נדרוש להעביר את חוק הנצחת הרב קוק, אותו הגשתי בכנסת הקודמת".

כסיף בנאומו

כסיף בנאומוצילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

בעקבות דבריו של כסיף שכינה את תורת הרב קוק כגזענית, פנה איתמר בן גביר לוועדת האתיקה של הכנסת ודרש שתענישו: "עצם העובדה שכסיף מרשה לעצמו לבזות את אחד מגדולי הרבנים החשובים שהיו לנו במהלך הדורות ושהרבה בזכותו אנחנו כאן, היא בבחינת התנהגות שאינה הולמת חבר כנסת".

גם פעיל הימין שי גליק שיגר פניה לוועדת האתיקה בדרישה שחבר הכנסת ייענש על ידה בטענה כי "מדובר בפגיעה חמורה ביותר במליוני אזרחי ישראל אשר מאמינים ברב ובתורתו". לדבריו, "בעבר מר כסיף קרא לאנשים חלאות וניאו נאצים .אסור לתת לו להמשיך בדרך זו".