"מקרה קשה ומזעזע:" יהודיה נדקרה בשבדיה. מצבה קשה

האישה, בשנות ה-60 לחחיה נדקרה על ידי אלמוני בזמן שהיתה בדרכה לעבודה. היא זעקה לעזרה ופונתה לבית חולים מקומי. מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "יהודים צריכים לחיות בשלווה ובביטחון בדיוק כמו התושבים אחרים במדינתם. די לטרור האנטישמי!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/19 16:18 ט באייר התשעט

"מקרה קשה ומזעזע:" יהודיה נדקרה בשבדיה. מצבה קשה
אנטישמיות. ארכיון, צילום: shutterstock

אשה יהודיה בשנות ה-60 לחייה נפצעה באורח קשה לאחר שנדקרה על ידי אדם לא מזוהה בשבדיה, כך דווח היום (ג') באתר אפטונבלאדט

האירוע התרחש בשעות הבוקר בעיר הלסינבורג, אז עשתה האשה את דרכה לעבודה והותקפה. הדוקר נמלט מהמקום ולאחר שקראה לעזרה הוזעקו כוחות הביטחון וההצלה ופינו אותה לבית חולים מקומי. לפי הדיווח, המשטרה מנהלת מצוד אחר הדוקר שזהותו אינה ידועה

לפי שעה לא ידוע הרקע למקרה, אך לדעתו של סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אין כל ספק כי מדובר באנטישמיות. "בזמן שתיירים רבים תושבי אירופה הגיעו לישראל השבוע כדי לקחת חלק באירועי האירוויזיון", אמר, "ישנם אנשים שממשיכים להפיץ שנאה ואנטישמיות ברחבי אירופה. שוב אנו שומעים על מקרה קשה ומזעזע, הפעם בשוודיה, כלפי עובדת בקהילה היהודית בהלסינגבורג שהיתה בדרכה לעבודה".

לדבריו, "מדובר במקרה חמוד ביותר ועל הרשויות בשוודיה לדאוג לביטחון הקהילה היהודית במקום ולמנוע הישנות של מקרים כגון אלה. אני מברך את משטרת שוודיה שבחרה נכון להציב שוטרים לשמור על משרדי הקהילה עד שירגע המצב. כולי תקווה ששמירה כזו לא תהיה נצרכת עוד בעתיד. יהודים צריכים לחיות בשלווה ובביטחון בדיוק כמו התושבים אחרים במדינתם. די לטרור האנטישמי!".