החוף הנפרד בטבריה שופץ והוכשר למהדרין

חוף הכנרת היחידי המתנהל בהפרדה מלאה עבר שיפוץ והרחבה ושינה את פניו. השר אריה דרעי: "נמשיך בתחזוקת החוף הנפרד בטבריה כמו חופים נפרדים אחרים ברחבי הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/19 13:10 ח באייר התשעט

החוף הנפרד בטבריה שופץ והוכשר למהדרין
החוף הנפרד לאחר השיפוץ , צילום: הותר לשימוש

אחרי חודשים של עבודה, החוף הנפרד בטבריה שופץ, הורחב ושינה את פניו. כעת, החוף מעניק פתרון הולם לאלפים הרבים הנוהגים לפקוד אותו בעונת הרחצה. שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי ברך על השיפוץ ואמר: "רואה בכך בשורה גדולה למען ציבור גדול המבקש לרחוץ במימי הכינרת לפי גדרי ההלכה".

החוף הנפרד בטבריה הנו חוף הכנרת היחידי המתנהל על פי גדרי ההלכה ובהפרדה מלאה. בשל כך, בעונת הרחצה הוא גדוש באלפי מתרחצים בצפיפות גדולה מאד. בנוסף, התשתיות הלקויות שבמקום היוו מפגעים בטיחותיים למבקרים. בשל כך, החליט שר הפנים הרב אריה דרעי לשנות את המצב והורה להקצות מיליוני שקל מתקציב המשרד עבור פרויקט הרחבת ושיפוץ החוף. 

החוף הנפרד שינה את פניו. ראשית, שטחי הרחצה בחוף ובים הורחבו משמעותית במאות מטרים, גם במתחם הגברים וגם במתחם הנשים, כדי לאפשר שימוש ברווח לאלפי המבקרים. הרחבת החוף נעשתה בשיתוף פעולה עם יו"ר ערים כינרת שהקצה שטח נוסף עבור החוף הנפרד. כמו כן, הוחלפו כל התשתיות בחוף, נבנו אבני מרצפות חדשות, הוחלפה מערכת החשמל שהייתה מסוכנת, נבנו סככות הצללה רבות לשהייה נעימה וכן שירותים נאותים. כמו כן, הוכשרו דרכי גישה לבעלי מוגבלויות וכך לרכבי חירום והצלה – עד המים.

החוף לאחר השיפוץ

החוף לאחר השיפוץ צילום: הותר לשימוש

בנוסף, תוקנו ליקויים בגדרי הצניעות בשיתוף פעולה עם "הועד לטוהר מחנה" כדי להכשיר את החוף למהדרין. במסגרת זו, המחיצה הוגבהה באופן משמעותי בעומק הים ומחוצה לו, וכן שופר מיקום החוף שיהיה מוצנע כראוי גם מהכביש הראשי. 

החוף לאחר השיפוץ

החוף לאחר השיפוץ צילום: הותר לשימוש

שר הפנים הרב אריה דרעי אמר: "אני מברך על שיפוץ והרחבת החוף הנפרד בטבריה ע"י משרד הפנים, ורואה בכך בשורה גדולה למען ציבור גדול המבקש לרחוץ במימי הכינרת לפי גדרי ההלכה. נמשיך בעזרת ה' בתחזוקת החוף הנפרד בטבריה כמו חופים נפרדים אחרים ברחבי הארץ לרווחת כלל הציבור". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן