משפחת הנרצח תקבל שני מיליון ש"ח מהרשות הפלסטינית

לאחר מאבק של כמעט עשרים שנה, משפחתו של גד רג'ואן שנרצח באזור התעשייה עטרות תפוצה על ידי הרשות הפלסטינית. "שום דבר לא יחזיר את גד ז"ל, אך אין ספק כי בעקבות הסדר הטיעון משפחות נוספות יגישו תביעות נגד אותם תומכי טרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/19 08:52 ח באייר התשעט

משפחת הנרצח תקבל שני מיליון ש"ח מהרשות הפלסטינית
הרשות הפלסטינית תפצה את משפחת רג'ואן, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

משפחתו של גד רג'ואן הי"ד, שנרצח על ידי פועל פלסטיני שעבד תחתיו בשנת 2002 באזור התעשייה עטרות תפוצה בשני מיליון שקל על ידי הרשות הפלסטינית. פיגוע הטרור בו נרצח רג'ואן התרחש בעיצומה של האינתיפאדה השנייה, והוא נעשה בהדרכתו ובהכוונתו של מי ששימש באותה תקופה כעוזרו הבכיר של בכיר הפת"ח מרוואן ברגותי, המרצה חמישה מאסרי עולם על מעורבותו בפעילות הטרור בכלא הישראלי.  

שש שנים לאחר הפיגוע, הגישו בני משפחתו של גד ז"ל תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הרשות הפלסטינית וראש ממשלתה וגם נגד ברגותי עצמו. בתביעה דרשו האלמנה והבת פיצויים של יותר מ־130 מיליון שקל מהרשות הפלסטינית בגין כל הנזקים הכלכליים שנגרמו להן בעקבות הרצח. 

אחרי משא ומתן שארך כמה שנים, בצעד נדיר וחריג, החליטה הרשות הפלסטינית לחתום על הסדר פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. לפיו, הרשות הפלסטינית, כפי שפורסם במעריב תכיר באחריותה לפיגוע ותשלם שני מיליון שקלים למשפחת רג'ואן.

רואי להזכיר כי על דרך קבע, תביעות נגד הרשות הפלסטינית בגין אחריותה או לפיגועי טרור נגד ישראלים מתנהלות במשך שנים על גבי שנים, כאשר הרשות עושה כל שלאל ידה על מנת לעכב את ההליך כמה שיותר זמן. ניתן לומר כי הסדר פשרה זה יכול לדרבן נפגעי טרור נוספים להגיש תביעות נזיקין נגד הרשות הפלסטינית בגין אחריותה לפיגועים שביצעו תושבים המתגוררים בתחומה ואף הוסתו לבצע את הפיגועים על ידי בכירי הרשות.

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", הגיב לדברים ואמר כי מדובר בהסדר פשרה בו הרשות הפלסטינית לוקחת סוף סוף אחריות על הפיגועים המבוצעים על ידי בני עוולה. "שום דבר לא יחזיר את גד ז"ל ואת שאר נרצחי הפיגועים באירועי הטרור, אך אין ספק כי בעקבות הסדר הטיעון משפחות נוספות יגישו תביעות נגד אותם תומכי טרור".