הכירו את ארבע החיילות הדתיות - מצטיינות הנשיא

מוריה ויעל משרתות ביחידות סודיות בחיל המודיעין, רחלי כלוחמת הגנה אווירית וקיטי כתצפיתנית. לכל אחת יש את הסיפור שלה ומה שמשותף לארבעתן זה שהן בנות הציונות הדתית שקיבלו תעודת ההצטיינות ביום העצמאות האחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/19 14:20 ז באייר התשעט

הכירו את ארבע החיילות הדתיות - מצטיינות הנשיא
המצטיינים והמצטיינות בבית הנשיא, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

כרבע מבוגרות החמ"ד מתגייסות לשירות צבאי, ובשנת 2018 התגייסו כ-2,700 בנות דתיות. השנה, נתון זה בא לידי ביטוי גם בטקס מצטייני ומצטיינות צה"ל שקיבלו תעודות הוקרה בבית נשיא המדינה.

בין המצטיינים היו גם ארבע בנות דתיות שבחרו לשרת בצה"ל והגיעו לתפקידן באמצעות מסלול משרתות באמונה של ארגון אלומה שהוקם לפני 17 שנה.

מצטיינת נשיא המדינה. מוריה זיפוטופסקי

מצטיינת נשיא המדינה. מוריה זיפוטופסקיצילום: דובר צה"ל

סמל מוריה זיבוטופסקי משרתת ביחידה סודית בחיל המודיעין ואפילו אמה, ג'ני, לא יודעת איזה תפקיד בתה ממלאת ביחידתה. לאחר שהיא ובעלה עלו מארה"ב לישראל, הם גידלו בה את ילדיהם וג'ני מספרת כי כשמוריה עמדה בפני סיום לימודיה היא התלבטה באיזה מסלול לבחור: "ההחלטה האם להתגייס או להתנדב לשירות לאומי הייתה לא פשוטה למוריה, רוב חברותיה של מהאולפנה בחרו בשירות לאומי, ומוריה אהבה מאוד את תנועת הנוער 'עזרא' ורצתה להיות קומונרית. תמכנו במוריה להקשיב לעצמה ולעשות את הבחירה הנכונה בעיניה וכולנו שמחים מאוד, שלמים וגאים בה בבחירתה בשירות הצבאי".

בסיום לימודי התיכון,בחרה מוריה להעמיק וללמוד שנה נוספת במדרשה שבמגדל עוז, ואמה מוסיפה כי "השירות הצבאי מעורר אתגרים במפגש עם החברה. מפגש ששונה מהאופי של הישוב בו גדלה, אפרת שבגוש עציון, אך למוריה יש עדינות ורגישות שמסייעים לה להתמודד על הצד הטוב ביותר". לדבריה, לבחירה של בתה יש משמעות נוספת הקשורה להיסטוריה המשפחתית: "סבא רבא של מוריה לחם במלחמת העולם הראשונה והתנדב בגדוד העברי וכעת, שנים רבות אחרי יש לנו משפחה במדינת ישראל והבת שלנו חיילת בצה"ל".

רב"ט ריימונד קיטי

רב"ט ריימונד קיטי צילום: דובר צה"ל

מצטיינת נוספת, רב"ט קיטי ריימונד המשרתת כתצפיתנית בגוש עציון, החליטה לפני שלוש שנים לעלות לארץ יחד עם אחותה ולא להישאר עם הוריה המתגוררים בלונדון.

מבחינתה, השירות הצבאי היה המשך ישיר לעלייה ארצה: "בצבא הרגשתי את החום והאכפתיות הישראלית, כולם סביבי מזמינים אותי להתארח בסופי שבוע, מציעים עזרה בלימוד העברית ובכל מה שאני צריכה, כחיילת בודדה". קיטי היא החיילת הדתייה היחידה במוצב, עובדה שמעלה הרבה אתגרים בעיקר בכל הנוגע לאווירת שבת, אך היא מרגישה כי המפקדים והחברים לשירות משתדלים מאד להקל עליה.

סמ"ר רחל לוי

סמ"ר רחל לויצילום: דובר צה"ל

סמ"ר רחלי לוי, תושבת קריית ארבע, רחלי מספרת: "תמיד התחברתי לחיילים ולחטיבות שאבטחו את היישוב בו גדלתי ולכן מגיל קטן רציתי גם להיות חיילת". רחל  בחרה לשרת כלוחמת הגנה אווירית ולבצע תפקיד מאתגר. מפקדיה מעידים עליה כי בדרכה המיוחדת יודעת להקשיב, ללמוד, להתפתח ולהצליח בכל תחומי עיסוקיה, היא מגלה מעורבות רבה בנעשה ביחידה ופועלת מתוך תחושת שליחות ואהבת הארץ.

יעל פרג צרויה

יעל פרג צרויהצילום: דובר צה"ל

כמו מוריה, גם סגן יעל פרג צרויה משרתת בתפקיד סודי החיל המודיעין, ואמה, דנה, התייחסה לבחירתה של בתה לשרת בצה"ל: "עם סיום לימודיה בתיכון הרא"ה רמת גן, בחרה להעמיק וללמוד תורה שנה נוספת במדרשת לינדנבאום בירושלים". לדבריה, "מפקדיה מעידים כי היא ממלאת את משימותיה המורכבות על הצד הטוב ביותר תוך הפגנת יכולות פיקודיות מעולות. יעל היא קצינה ערכית, מסורה, בעלת יכולת עבודה בצוות, חברותית ובעלת יחסי אנוש מעולים. מפקדי היחידה בה משרתת יעל מציינים כי היא משקיעה רבות בתפקידה ביחידה תוך הפגנת מנהיגות, מקצועיות וכושר לימוד עצמי נדיר".

יפעת סלע, מנכ"ל אלומה מציינת: "הצעירות הדתיות הבוחרות להתנדב לשירות צבאי למרות הפטור שניתן להן, מבטאות בבחירתן אמירה ערכית ורצון להשתלב ולקחת חלק כתף אל כתף עם שאר חלקי העם. אלומה מעודדת את הצעירות לשמור על עולמן הציוני-דתי ולהצטיין מקצועית בתפקידים מגוונים בצה"ל. אנו גאים בחיילות המצטיינות המהוות דוגמא אישית למצוינות עילית ומצדיעים לתחושת השליחות והמוטיבציה שלהן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן