מיקרופון במקום רובה: הפרויקט החדש של צה"ל

פרויקט חדש בצה"ל יאפשר ללוחמים לגשת לאודישנים, ולשרת בלהקות הצבאיות או בגל"צ, בשבוע האחרון לשירותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/19 09:10 ז באייר התשעט

מיקרופון במקום רובה: הפרויקט החדש של צה"ל
חיילים , צילום: הדס פרוש/פלאש 90

צה"ל יוצאים בפרויקט מיוחד- "חלומות קטנים"- ללוחמים בעלי כישרון חבוי בתחום השירה והנגינה, ויאפשרו להם לעבור לשרת בלהקות הצבאיות או בגלי צה"ל במהלך השבוע האחרון לשירותם, בהתאם להמלצת מפקד ולאחר אודישנים ביחידה הנבחרת. 

בצה"ל הסבירו כי הפרויקט נועד לאפשר ללוחמים ומפקדים לנסות למצות כישורים בתחומים שבהם הם מגלים עניין או שיש להם תחביב אישי. "אנחנו רוצים להכיר תודה לאותם לוחמים על מה שעשו בשירותם הסדיר ועל מה שיעשו במילואים, ולעזור להם להשתלב לאחר השחרור", אמרו בצה"ל. 

הפרויקט יתחיל ביחידות הלוחמות בזרוע היבשה, כל לוחם יוכל להתמודד על מקום, ועם המלצת מפקד מתאימה, לעבור אודישן ביחידה הרלוונטית לקראת הצבה של שבוע ובכך להגשים את חלומו.  

תחילתו של הפרויקט יתחיל כפילוט. לגל"צ יגיעו בסך הכל כ־25 לוחמים למשך כשבוע לפרויקט שאותו מובילה העיתונאית גל גבאי, ובמסגרתו הם ייחשפו במשך שבוע לתחנת הרדיו הצבאית. שלושה לוחמים נוספים יצוותו לתזמורת צה"ל לאחר שיעברו אודישן על כלי נגינה, וכשישה לוחמים נוספים יצטרפו ללהקות הצבאיות למשך כשבוע לאחר אודישן בשירה. בצה"ל מקווים להרחיב את הפרויקט בהמשך ליחידות נוספות ולשלב בו כמה שיותר לוחמים.