סערת כיסוי הראש נמשכת: "התנשאות וכפייה"

לאחר שלינור אברג'יל ספגה השמצות בשל הופעתה עם כיסוי ראש בטקס המשואות, ומחאתה של ח"כ שרן השכל שיצאה להגנתה והצטלמה בכיסוי ראש בעצמה, נשים נוספות מצטרפות להגנת אברג'יל

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/19 10:04 ה באייר התשעט

סערת כיסוי הראש נמשכת: "התנשאות וכפייה"
לינור אברג'יל בטקס המשואות, צילום: צילום מסך

"מאחורי הביקורת הארסית נגד לינור אברג'יל מסתתרת התנשאות גדולה, שלא לדבר על כפייה הפוכה, של אלה הלא סובלים את הדת". כך כותבת הבוקר ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן), המצטרפת להגנה על לינור אברג'יל, שהנחתה את טקס המשואות בערב יום העצמאות כשהיא עוטה כיסוי ראש, וספגה השמצות ברשת בשל כך משופט בדימוס, עודד אל-יגון.
תמנו שטה הוסיפה כי "לצערנו, המבקרים את אברג'יל חושבים לעצמם וטועים בגדול, שכאן בישראל יש מקום בקדמת הבמה הראשית רק לנשים חילוניות, כאילו רק החילוניות היא נאורה, מתקדמת ופתוחה. כמי שגדלה בבית דתי, אני גאה באימי ואחותיי שהולכות עם כיסוי ראש. אין שום מקום לאמירות פוגעניות מסוג זה. לינור היא קודם כל אישה חזקה ומעוררת השראה בעבור רבות ולכל אישה ולכל אדם יש זכות לבחור את הדרך שלו. 
והכי חשוב, נזכיר לכל המבקרים, המצקצקים והמלגלגים על כיסוי הראש של לינור - לכל אחד ואחת, לא משנה המראה, המוצא, המין/הנטייה והדת בחברה הישראלית, יש מקום בטלוויזיה שלנו בפרונט הישראלי. כן כן סביב מדורת השבט".

השכל עם כיסוי הראש

השכל עם כיסוי הראשצילום: לשכת ח"כ שרן השכל

כזכור, אמש הצטלמה ח"כ שרן השכל (ליכוד) עם כיסוי ראש, בפוסט שהעלתה לרשת, כהזדהות עם אברג'יל, וכתבה כי "בחירתה של אישה לשים כיסוי ראש היא אישית, אינדיבידואלית, ומעל הכל צריכה להיות שלה; ולא של אף אחד אחר. גברים שמעבירים ביקורת ולועגים לבחירתה של אישה לשים כיסוי ראש, אינם שונים מגברים שדורשים ומצווים על נשותיהם או בנותיהם לשים אותו. בשני המקרים, זו פטרונות שפשוט דוחה אותי".

גם מגישת הטלוויזיה איה קרמרמן, חברתה של לינור אברג'יל, הצטרפה להגנה עליה: "בחלומות הלילה לינור לא יכלה לקוות שבזכותה מישהי תיקח על עצמה לשים כיסוי ראש, גם אם זה רק לשבוע. אני לא יודעת מי החמוצים שטרחו לשוטט ברשתות החברתיות ולהפיץ ארס במקום לחגוג. לינור לא נראתה 'דוסית' בטקס אלא סופר שיקית. צנוע זה השחור החדש". כתבה קרמרמן.