הכירו: ירושלמים שנולדו ביום העצמאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/19 17:57 ד באייר התשעט

הכירו: ירושלמים שנולדו ביום העצמאות
ילידי ה' באייר, צילום: ג'קי לוי

לכבוד 71 שנים למדינת ישראל וירושלים, השיקה היום (ה') עיריית הבירה מיזם מיוחד שבו הפגישו מספר אנשים שנולדו בה' באייר בעיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: ״יום העצמאות ה- 71 הוא אירוע מיוחד ומרגש אשר מקרב בין כל המדינה ובמיוחד בין תושבי ירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל. הפרויקט מדגיש כמה תושבי ירושלים מכל הדורות מחוברים לעיר, למדינה ולסמליה. אני מאחל חג עצמאות שמח לכולם״.

ילידי יום העצמאות בתמונה משותפת

ילידי יום העצמאות בתמונה משותפתצילום: ג'קי לוי

אלדד חרט-
אלדד נולד בה' באייר תש"ח, עם קום המדינה, אלד נולד בשכונת התימנים בבית של סבתו. אלדד כל חייו גר ולמד בירושלים, בצבא שירת כאלחוטן בחיל הים והיה על אוניית אח"י יפו ואח"י חיפה. זיכרון אחד שנצרב אצלו הוא ממלחמת ששת הימים, כאשר אביו לקח אותו ואת אחיו לשער האשפתות לאחר שחרור ירושלים והם בירכו יחדיו ברכת שהחיינו. אלדד כיום עובד במשרד מהנדס ושרטט עשרות מבנים בירושלים ביניהם, בתי כנסת, בתים ועוד. בירושלים אלדד הכי מחובר לאוכל, לאותנטיות ולריחות. אלדד חוגג את יום העצמאות במסיבת יום הולדת 71 חגיגית בבית עם המשפחה ועם חברים.

עמי אביר-
עמי נולד בה' באייר תשי"ח, בביה"ח הדסה. מכיוון שעמי נולד בשנתה העשירית של המדינה שמו עמי- עשור מדינת ישראל. גדל עם הוריו ושתי אחיותיו במושבה הגרמנית. שירת בחיל האוויר במערך הנ"מ ובסיום השירות התחיל ללמוד ראיית חשבון באוניברסיטה העברית בירושלים. עמי התחתן בירושלים עם אהבת נעוריו מהתיכון שגם כן למדה שם. מתקופת התיכון עמי ואשתו רוקדים ריקודי עם בירושלים לפחות פעם בשבוע ומקפידים על כך. עמי עובד למעלה מ- 30 שנים כרואה חשבון ברחביה. מדי כל ערב עצמאות, בסיום הטקס, עולה עמי ובני ביתו אל השכנים וכולם צופים מהמרפסת בזיקוקין שבהר הרצל. ביום העצמאות הנוכחי יטייל עם המשפחה בירושלים ויעשו ארוחה חגיגית של על האש. הדבר שעמי הכי מחובר אליו בירושלים הוא מקומות שהתפתחו מאז ילדותו, השקט של שישי שבת, האוויר הצלול וההרקדות בירושלים.

דרור אהרוני-
דרור נולד בה' באייר תשכ"ז, גר בירושלים מגיל חצי שנה ועד היום, גדל בשכונת עיר גנים וכיום גר בשכונת בית הכרם. נשוי לירושלמים ואב ל- 3 בנים. עובד כטכנאי מחשבים בעיר. שמו- דרור הגיע בעקבות שחרור ירושלים. דרור נוהג לחגוג את יום העצמאות ויום ההולדת בחיק המשפחה המורחבת בחגיגות אופייניות לחג כמו טיולים וארוחות. הדבר שהוא הכי מתחבר אליו בירושלים הוא הנופים המגוונים, המודרניות אל מול ההיסטוריה, הירוק אל מול הפיתוחים הטכנולוגים ולסמלי העיר הרבים שעושים את ירושלים כפי שהיא.
יפית סבח-
יפית נולדה בה' באייר תשל"ב גדלה במושב "ישעי" בפרוזדור ירושלים, לאחר מכן התחילה לעבוד בירושלים והכירה את בעלה הירושלמי והם עברו לירושלים, יפית גרה עם בעלה ושני ילדיה בשכונת גילה. כל יום עצמאות יפית והמשפחה חוגגים במפגש משפחתי לארוחה שמחה בטבע או באחת הגינות בירושלים. יפית מספרת שהדבר שהיא הכי מחוברת אליו בירושלים הוא האתרים ההיסטוריים ובמיוחד למגדל דוד שמרגש אותה כל פעם מחדש שהיא מביטה בו ומרגישה זכות גדולה לעבוד ולגור בבירת ישראל.

שי שאול-
שי נולד בה' באייר תשמ"ג, גדל בנווה יעקב וכיום גר בפסגת זאב, לשי שלושה אחים והוא הבכור שביניהם, עובד כסדרן בתחנת מוניות שבבעלות אבא שלו. סטודנט לחשבונאות, נשוי ואבא ל- 3. שי מתנדב בארגון ידידים- סיוע בדרכים אשר מספק עזרה ראשונה בתחומי הרכב ללא עלות. את יום העצמאות מבלה עם המשפחה בחגיגות וארוחות ברחבי ירושלים. שי הכי מחובר בעיר לכותל המערבי, להיותו סמל לאומי ולקרבה האישית שיש לו לכותל כיהודי ובמיוחד כירושלמי.

אריאל משי זהב-
אריאל נולד בה' באייר התשנ"ד וגר בשכונת רמות. הוא דור 12 לירושלים ונקרא על אחד משמותיה של העיר. אריאל שירת בגאווה בחטיבת גולני גדוד 13.
אריאל מספר שכשהשמחה האישית מתערבבת עם השמחה הלאומית, השמחה בשבילו היא כפולה ומכופלת, היום בעיניו הוא יום מיוחד עם הרבה זכויות. אריאל חוגג כל שנה מול מופע זיקוקי הדינור בירושלים. אריאל מספר שהוא מחובר לעיר בלב ובנפש והדבר החשוב לו ביותר הוא התואר "ירושלמי", הוא מספר שלירושלמים יש אחווה שאין לאף אחד אחר.

שירה הרשברג-
שירה נולדה בה' באייר תשס"ד בביה"ח הדסה עין כרם וגדלה בשכונת המושבה הגרמנית, שירה תלמידה בתיכון לאומנויות ועוסקת בהתעמלות קרקע במסגרת פעילות אחרי הלימודים. ביום העצמאות שירה חוגגת עם משפחתה שתי חגיגות: את יום הולדתה ואת יום ההולדת למדינה, המשפחה הולכת לטייל ולבלות לכבוד האירועים. הדבר ששירה הכי מחוברת אליו בירושלים הוא הנופים- התחושה והרוגע שהם משרים.

אורי רביבו-
אורי נולד בה' באייר תשע"ז, אח לעלמא בת ה- 5, אמו, מילי עמדה בזמן הצירים בצפירה של יום הזיכרון. אורי ומשפחתו גרים בירושלים בשכונת גילה. כל שנה המשפחה חוגגת אחרת, אבל הדבר העיקרי זה שהם חוגגים ביחד כמשפחה, בערב יום העצמאות עולים למרפסת ולאחר מכן יורדים לבמות השכונתיות בשביל ההרגשה החגיגית והחוויות. אורי אוהב את האוכל בדוכנים והצעצועים הזוהרים שנותנים תחושה אמתית של יום העצמאות. למחרת, אורי והמשפחה מטיילים ברחבי ארץ ישראל, שומעים שירי ארץ ישראל וכמובן עוצרים לראות את המטס. בירושלים, הדבר שאורי הכי מחובר אליו בירושלים הוא הפגישות של המשפחה בבית של הסבתות שלו. בנוסף אורי אוהב את חניון האוטובוסים במלחה, הוא מתלהב מאוד לנסוע ליד צי האוטובוסים הגדול ובמיוחד לנסוע גם דרך מנהרות בגין.