ריבלין: ישראל צריכה לרפא את השברים בין שבט לשבט

נשיא המדינה הזכיר בנאומו את חברו, הסופר עמוס עוז ואמר: "התקווה שלי השנה: שנשתדל יותר "לא להכאיב". החברה הישראלית זקוקה לכך עלינו לרפא את השברים, ולתקן את הסדקים בין שבט לשבט ובין אדם לאדם, זו טובת העם וטובת המדינה"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 08/05/19 19:46 ג באייר התשעט

ריבלין: ישראל צריכה לרפא את השברים בין שבט לשבט
הנשיא ריבלין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה, ראובן ריבלין שלח את ברכתו לאזרחי ישראל הערב (ד') בטקס יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל. ריבלין אמר בנאומו כי הוא מקווה שהחברה הישראלית תרפא את השברים ותתקן את הסדקים בין שבט לשבט ובין אדם לאדם. 

"עמוס עוז, חברי לכיתה מירושלים, שהלך מאיתנו לאחרונה אמר כי את כל צווי המוסר, אפשר לצמצם לאחד - "לא תכאיב".  התקווה שלי השנה: שנשתדל יותר "לא להכאיב". החברה הישראלית זקוקה לכך עלינו לרפא את השברים, ולתקן את הסדקים בין שבט לשבט ובין אדם לאדם, זו טובת העם וטובת המדינה. אסיים בתפילה ובברכה למדינה שלנו, שתלווה אותה לעוד שבעים ואחת שנים לפחות", כך נשיא המדינה.

בתוף כך, ברך הנשיא את תשעת מיליון אזרחי ישראל ואמר: "אזרחי ישראל היקרים אחינו ואחיותינו בתפוצות, חג שמח! ישראל שלנו - בת שבעים ואחת. מי היה מאמין לפני 71 שנים שבין הביצות יפרחו ערים, ושבין החולות יקומו כבישים ומחלפים. שנוכל לחרוש את הארץ הזו, לאורכה ולרוחבה, לטייל בין השלג בחרמון למדבר יהודה, להתפעל ממוחות ישראלים מבריקים, להתוודע למפעלים טכנולוגיים פורצי גבולות, להכיר לעולם מחקר אקדמי מוביל מסוגו, חידושים ביטחוניים ומודיעיניים ולקיים כלכלה יציבה ואיתנה. מי ידע ומי דמיין את הפלא שהוא מדינת ישראל. אנחנו, שהגענו מכל קצוות תבל - מאירופה ומירושלים, מצפון אפריקה ומצפת, מתימן ומדרום אמריקה, כדי לבנות פה בית. כדי לבנות פה מדינה. אנחנו, כולנו יחד, בנינו את הפלא הזה. ואכן - "טובה הארץ מאוד מאוד".

ריבלין הזכיר בנאומו את ילדותו ואמר: "יקירי, כשהייתי ילד אסור היה לנו להניף את הדגל. חלמתי אז על דגל שיתנופף ברוח הירושלמית, חלמנו עצמאות. והיום דגל ישראל מונף בכל העולם ולאחרונה אפילו, ביקר בחלל. בכל שנה, כשאנו חוגגים את עצמאותנו, והדגל עולה לראש התורן, הלב הולם ומתרגש, והעיניים נשואות בציפייה למה שעוד מחכה לנו, כעם וכמדינה. זהו הזמן בשנה, שבו אנו מוקירים את מי שהקריבו את חייהם בהגנה על המולדת, מי שבזכותם אנחנו חוגגים היום. זהו היום שבו אנו זוכרים את אלה שנפצעו בגוף ובנפש, זהו הזמן שבו אנו מחברים את משפחות השכול ומשפחות הנעדרים. השנה, אחרי שנים של כאב, ולאחר מאמצים רבים, זכינו לקיים את חובתנו לחייל צה"ל זכריה באומל זכרונו לברכה, והשבנו אותו הביתה. מדינת ישראל לא תנוח ולא תשקוט, עד שישובו כל בנינו שכן זו חובתנו". 

נשיא המדינה סיים בתפילה: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, ואמרו - אמן". חג עצמאות שמח ישראל!"