מיזם חדש: קהילות יהודיות בתפוצות ינציחו את חללי ישראל

הרב הראשי לאו וארגון הסתדרות הרבנים באמריקה סיכמו כי כל קהילה, מבין 1,400 הקהילות היהודיות מטעם הארגון בארה"ב, תקבל רשימת חיילים ואזרחים שנפלו ותנציח אותם בדרכה: "הקדושים, שמסרו נפשם , ראויים להנצחה בעולם היהודי כולו"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 08/05/19 13:38 ג באייר התשעט

מיזם חדש: קהילות יהודיות בתפוצות ינציחו את חללי ישראל
לא רק בישראל. החללים יונצחו גם בתפוצות, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

מיזם ראשון מסוגו יביא להנצחת כל חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בקהילות יהודיות רבות בארצות הברית. כך עולה מיוזמתם המשותפת של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, וארגון הסתדרות הרבנים באמריקה (rca)

במסגרת המיזם, כ-1,400 קהילות ה-rca ברחבי ארצות הברית, יקבלו רשימת חללים שתעמוד בממוצע על 18 שמות, ותיקח על עצמה להנציחם בדרכה. חלקן יקיימו לימוד משניות, אחרים יערכו עצרות לזכרם ויש כאלה שיצרו קשר עם המשפחות השכולות.

קיבל את בקשתו של סגן השר. הרב לאו

פועל להנצחת החללים גם בעולם. הרב לאוצילום: פלאש 90. דוד כהן

במכתבו המשותף עם ארגון הקהילות כתב הרב הראשי: "סברתי שמן הנכון הוא להקים עמכם מיזם "אמץ חלל". בו הקהילות בארצות הברית תקבלנה על עצמן להשתתף בהנצחה ולהעלות את זכרם של הנופלים. זהו חיבור נכון בין יהדות הארץ ליהדות התפוצות, כשכולם חשים רגש הכרת תודה והערכה לאלו שמסרו נפשם"

על היוזמה עצמה אמר הרב לאו כי "יום הזיכרון לחיילי צה"ל ולחללי מערכות ישראל, הוא יום קשה למשפחות רבות". זה גם יום שמחייב אותנו לחשבון נפש, בעיקר סביב השאלה כיצד זכרם ומורשתם של הנופלים הקדושים ייזכרו. הקדושים, שמסרו נפשם למען עמם וארצם, ראויים למפעל הנצחה לא רק במדינת ישראל אלא בעולם היהודי כולו". הרב ציין כי בעתיד ישנה כוונה להרחיב את הנצחת זכר החללים בקרב קהילות יהודיות נוספות.