שוקל אבל פחות: הארוחות בטיסות יוקטנו כדי לחסוך בדלק

חברות התעופה מנסות להפחית את משקד הציוד שנמצא על המטוס. אחרי החלפת המושבים לקלים יותר והגבלת משקל הכבודה, הוחלט על ביצוע רפורמה שתשאיר אותנו רעבים: משקל הארוחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/19 09:32 א באייר התשעט

שוקל אבל פחות: הארוחות בטיסות יוקטנו כדי לחסוך בדלק
שוקל אבל פחות, צילום: shutterstock

כדי לחסוך בדלק, חברות התעופה מנסות להפחית את משקל הציוד על המטוסים. אחרי שביצעו כבר מספר שינויים כדי לצמצם את משקל המטוס כמו; החלפת המושבים לקלים יותר, הגבלת משקל הכבודה, שינוי חומרי הגלם של הסכו"ם לקל יותר וצמצום מבחר המשקאות, בחברות רבות יקטינו עתה את הארוחות בטיסה. כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

חברת התעופה קוואנטס האוסטרלית, לדוגמה תגיש גביעי גלידה במקום עוגות, ובכך היא נפטרת מהמגשיות, ומסתפקת בהנחת המנות ישר על השולחן שלפני הנוסע. בטיסות קצרות, חברות תעופה רבות עברו להגיש כריכים בלבד ובמקום פחיות או בקבוקים קטנים מוזגים לכוסות חד פעמיות מבקבוקים של ליטר וחצי. תופעה שמקובלת בטיסות קצרות כבר זמן רב. 

שפים של חברות תעופה נדרשו לבחור חומרי גלם קלי משקל או להקטין מנות. באחת מחברות התעופה הקטינו את משקל המנה בטיסות ארוכות מ-500 ל-400 גרם. בחלק מהחברות נדרשים הנוסעים לבחור מראש את סוג המנה העיקרית כדי להקטין את משקל המנות העודפות ולהעלות רק את מה שהוזמן עם כמה מנות רזרביות. 

כשמחשבים את כל הטיסות של החברה רואים שהמשקל מצטבר, לא רק בחיסכון של עלות המזון אלא גם בעלות הדלק הנדרש להטסת המשקל העודף. החיסכון עשוי להצטבר למיליוני דולרים בשנה. 

בתעשייה מוכר התקדים שנקבע בשנת 1987, אז החליט מנכ"ל אמריקן איירליינס, רוברט קרנדל, להפחית זית אחד מסלט שהוגש במחלקה ראשונה. משלושה זיתים ירדו לשניים, והחיסכון הצטבר לכ-40 אלף דולר, שהם כ-82 אלף דולר במחירים של היום.