הפתרון של האיחוד האירופי לרצועת עזה

שרת החוץ של האיחוד, מוגריני קראה להחזיר את הרשות הפלסטינית לרצועת עזה. "יחד עם הקהילה הבינלאומית, נמשיך לשתף פעולה עם אלה המשרתים את השלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/19 08:53 א באייר התשעט

הפתרון של האיחוד האירופי לרצועת עזה
אביגדור ליברמן עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, צילום: פלאש 90, יוסי זמיר

על רקע ההסלמה ברצועת עזה בימים האחרונים, שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, קראה להחזיר את הרשות הפלסטינית לרצועת עזה. "התקפות הטילים חסרות ההבחנה של חמושים פלסטינים בעזה צריכות להיפסק מיידית. האיחוד האירופי חוזר על מחויבותו הבסיסית לביטחון ישראל. אנו מביעים את תנחומינו למשפחות כל הקורבנות ולעם בישראל, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. התקפות אלה מעוררות סבל בלתי נתפס לישראלים ומשרתות רק את הסיבה לאלימות ולסכסוך אינסופיים".

בנוסף, מוגריני רמזה כי העימות יפגע בתכניות של האו״ם לשקם את עזה. ״הסלמה חדשה עלולה גם לסכן את העבודה להקלת סבלם של האנשים בעזה, שכבר משלמים מחיר גבוה עם קורבנות רבים שאנו מתאבלים עליהם, ומעמידה בסכנה נוספת את הסיכויים לפתרונות לטווח ארוך, שיחייבו את חזרתה של הרשות הפלסטינית לעזה, ערבויות ביטחוניות אמינות לישראל והסרת הגבלות על גישה ותנועה.

רצועת עזה לאחר תקיפות חיל האוויר

רצועת עזה לאחר תקיפות חיל האווירצילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב


"האיחוד האירופי חוזר על תמיכתו המלאה בדחיפת מצרים והאו"ם להפחתת המתחים ברצועת עזה ומצפה שהצדדים יעבדו עימם כדי להחזיר את הרגיעה", המשיכה שרת החוץ, "יחד עם הקהילה הבינלאומית, נמשיך לשתף פעולה עם אלה המשרתים את השלום״.