ביקורת בליכוד. גדעון סער נגד הפסקת האש: "נעדרת הישגים לישראל"

מי שמועמד לשמש כשר בממשלת נתניהו לא אהב את סיום הלחימה מול חמאס: "טווחי הזמן בין ההתקפות האלימות על ישראל מתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם". ח"כ גנץ: "כניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 06/05/19 08:25 א באייר התשעט

ביקורת בליכוד. גדעון סער נגד הפסקת האש: "נעדרת הישגים לישראל"
לא אהב את ההתנהלות של הבוס. סער ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בכיר הליכוד והמועמד לתפקיד שר בממשלת נתניהו, ח"כ גדעון סער, מתח הבוקר (ב') ביקורת על הפסקת האש שהושגה בין ישראל חמאס.

"הפסקת-האש, בנסיבות בה הושגה", צייץ בטוויטר, "נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

לביקורת על נצירת האש מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, לאחר יומיים שבהם שוגרו לישראל למעלה מ-600 רקטות שגבו את חייהם של ארבעה ישראלים, הצטרף גם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שאמר כי תוצאות הסבב האחרון הן "תוצר של אובדן ההרתעה", וכי הלחימה הסתיימה "בכניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור".

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ בוועידת איפא"ק

תוקף את ממשלת נתניצילום: שמוליק עלמני

לדבריו, "כל מה שעשתה הממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה. יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה ושאם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרנו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח".

גם חברו למפלגה, ח"כ צבי האוזר, מתח ביקורת על הפסקת הלחימה ורמז כי ממשלת נתניהו מתכוונת להסתיר מהציבור את המחיר ששילמה: "עכשיו יפורסמו תנאי "הפסקת האש". וכמו בעבר, בעוד מספר ימים או מספר שבועות, נגלה את אותם התנאים עליה התחייבה ישראל ושלא יפורסמו היום. אל תעשו עצמכם מופתעים".

יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי, בירך על הפסקת האש אך הוסיף כי "אחרי עשרים שנים שנתניהו מחזק את החמאס - שחרור יאסין, עסקת שליט, כסף קטארי ועוד. השנה התחיל לחזק גם את הג'יהאד האיסלאמי שהתיישב למו"מ בקהיר כשותף שווה. בלי פתרון מדיני ארוך טווח, הסבב הבא הוא רק עניין של זמן".