ח"כ יוגב: "כולם מחפשים חניך תורן לעזה"

מספר 3 באיחוד מפלגות הימין הביע את מורת רוחו מהתמשכות ירי הרקטות מעזה לישראל: "רק פגיעה בראשי החמאס והג'יהאד האסלאמי תרתיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/19 21:28 ל בניסן התשעט

ח"כ יוגב: "כולם מחפשים חניך תורן לעזה"
מוטי יוגב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בראיון לרדיו דרום קורא היום חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אל"מ במיל וראש מטה אוגדת עזה לשעבר, ח"כ מוטי יוגב להחריף את התגובה כלפי החמאס והג'יהאד האסלאמי: "הצבע האדום נמשך ונמשך וברור שהתשובה הטקטית היא להכות - ולהכות חזק. הפלת בתים איננה מרתיעה את חמאס והג'יהאד האסלאמי, רק פגיעה בראשי החמאס והג'יהאד האסלאמי תרתיע וזו החובה הבסיסית של ממשלת ישראל בכדי להגן על תושבי הדרום".

יוגב סייג את דבריו ואמר כי הוא מבין את השיקולים הרחבים מתוכם מונע הקבינט: "יש שיקולי דעת נוספים שלא את כולם אני יודע. הדברים מתבקשים, ייתכן שיש שיקולים נוספים, בהם יום הזיכרון ויום העצמאות, האירוויזיון הבינלאומי. יחד עם זאת, אם חפצי עצמאות אנחנו, עלינו לעמוד איתן מול אויבנו. אני רוצה לקוות שכך גם יוכרע בקבינט ובממשלה, שמשיבים מלחמה שערה, שפוגעים גם בררשי החמאס והג'יהאד האסלאמי. אין לנו ברירה, רצועת עזה מאתגרת ביטחונית רק אותנו ושום חניך תורן לא יימצא כדי לטפל בה במקומנו. על כן חובתנו במדרגה הראשונה לפגוע בראשי חמאס ולא לחשוש מכאוס ברצועה. תמיד יימצאו מנהיגים אחרים. אם יהיו רעים - נשמיד אותם. יהיו טובים - וירצו יחד איתנו לשקם את רצועת עזה - נשתף איתם פעולה".

יוגב הבהיר כי בעיית עזה החמירה כאשר ישראל התנתקה מהרצועה: "היינו צריכים לא להתנתק מעזה, שורש כל הרע, עוד לפני ההתנתקות הפיזית לפני 14 שנה, כבר לפני כן, התנתקנו מנטלית והותרנו את האזורים האורבניים לרשות הפלשתינית ולחמאס ואלה גם אלה הפכו אותם לאזורי טרור".

"כולם מחפשים חניך תורן לעזה, אלה את אבו מאזן, אלה את המצרים, אלה אחרים, עד שלא ניקח את אחריות העל הביטחונית וההומניטרית כאחד לעזה נמשיך בסבבים".