בג"ץ יכריע: עתירה נגד החלטת המשטרה למנוע מיהודים לעלות להר הבית ברמדאן

עתירה שהוגשה לשופטי בג"ץ מבקשת למנוע את החלטת משטרת ישראל לצמצם את עליתם של יהודים להר הבית בחודש הרמדאן: "למשטרה אין כל נימוק או עילה חוקית המצדיקים את סגירת הר הבית בפני יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/19 18:17 ל בניסן התשעט

בג"ץ יכריע: עתירה נגד החלטת המשטרה למנוע מיהודים לעלות להר הבית ברמדאן
עליית יהודים להר הבית., צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

היום (א') הוגשה לשופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, עתירה נגד משטרת ישראל והיועמ"ש מנדלבליט, בגין ההחלטה של משטרת ירושלים לצמצם את זמני כניסת יהודים להר הבית בתקופת חודש הרמדאן, בטענה כי החלטה זו פוגעת בחופש הדת והפולחן של היהודים. 

במכתב העתירה נכתב: "29.4.9 הודיעה משטרת ישראל באופן בלתי רשמי לאלה אשר שאלו אותה, כי היא מתכוונת לקצץ בחודש הרמדאן את שעות עליית היהודים להר הבית ל – 3.5 שעות בלבד, ולבטל כליל את העלייה של יהודים להר הבית בשעות הצהריים".

חוששים מהתכנית? שופטי בית המשפט העליון

 שופטי בית המשפט העליוןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתוך כך, הודגש בפני השופטים כי: "בשנים הקודמות נהגה המשטרה לעיתים לסגור את הר הבית בפני יהודים ובני דתות אחרות בחודש הרמדאן בשעות הצהריים, ולסגור את הר הבית כליל לכניסת יהודים בשבוע האחרון של הרמדאן". השנה, כאמור, החליטה המשטרה לצמצם את השעות לאורך כל החודש כולו. 

העותרים, עמותת המקדש בציון והמטה למען ארץ ישראל, דרשו הסבר ממשטרת ירושלים על פשר ההחלטה אולם זו טרם הגיעה. לטענת העותרים: "למשטרה אין כל נימוק או עילה חוקית המצדיקים את סגירת הר הבית בפני יהודים בחודש הרמדאן, וזוהי הסיבה האמיתית מאחורי אי משלוח התגובה למכתב באי כוח העותרים". 

בעתירה דורשים העותרים משופטי בית המשפט העליון להוציא צו מניעה המורה למשטרה "להימנע מלהפריע ליהודים ולבני דתות אחרות לעלות להר הבית בשעות הצהריים בחודש הרמדאן".  

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן