ההרוגים הישראלים: פנחס מנחם פשווזמן ומשה פדר ז"ל

היום השני לגל ההסלמה הסתיים עם ארבעה הרוגים ועשרות פצועים. משה אגדי הובא למנוחות. שרי הקבינט הנחו את צה"ל להמשיך בתקיפות ברצועה . הלימודים ביישובי הדרום לא יתקיימו גם מחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/19 17:19 ל בניסן התשעט

ההרוגים הישראלים: פנחס מנחם פשווזמן ומשה פדר ז"ל
צילום: פלאש 90

לפני שעה קלה נקבע מותו של ההרוג הרביעי שנפגע מפגיעת רקטה בשדרות- האברך פנחס מנחם פשווזמן ז"ל בן 21. הותר לפרסום שמו של ההרוג שנפגע מטיל הנ"ט לרכבו -משה פדר ז"ל. אשתו, איריס עדן שכלה את בן זוגה הקודם לפני 17 שנה באסון המסוקים. שכניו של פדר מספרים: "אדם שקט ונעים, עזר בכל בעיה". 

ברקע הטילים והיריות, היום הובא למנוחות משה אגדי ז"ל שנהרג אמש (שבת) מפגיעה ישירה של טיל על ביתו.   ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, ספד לאגדי ואמר: "הקלות הבלתי נסבלת- בה רק אתמול בערב משה היה איתנו, בילה את השבת עם בני משפחתו, התפלל בבית הכנסת, דיבר וצחק, וכעת אנו טומנים אותו בעפר- אינה יכולה להימשך".

הקבינט אישר לצה"ל להעצים את פעולתיו ברצועת עזה.  מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מבנה מנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס בשכונת רימאל. בנוסף כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר פעילי טרור בצפון רצועת עזה.

לאחר חיסולו של חלפן הכספים של חמאס, אחמד חודרי, מגששים בארגון הטרור סביב ניסיונות להפסקת אש מול ישראל. 

‏דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, סיכם את אירועי גל ההסלמה האחרון: "כ-600 שיגורים זוהו לשטח ישראל, היתה פגיעה ישירה של טיל נ"ט קורנט ברכב אזור ארז והיה אירוע שבו ניסו לעשות שימוש ברחפן טרור לפיגוע. חטיבה 7 וחטיבת גולני יורדות דרומה וחטיבת הצנחנים נמצאת בכוננות".