הרב טאו: כולם מפחדים מאדון בנט, צאו לחסום כבישים

פרסום ראשון: נשיא ישיבת "הר המור" תקף את התנהלותו של נפתלי בנט וקרא לתלמידיו לצאת למחאה נגד מדיניות "הבית היהודי" סביב ענייני דת ומדינה - זאת גם באמצעות חסימת כבישים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 16/12/13 15:31 יג בטבת התשעד

הרב טאו: כולם מפחדים מאדון בנט, צאו לחסום כבישים
דובי ריין, צילום: דובי ריין

הרב צבי טאו, נשיא ישיבת "הר המור", קרא לתלמידיו לצאת למחאה נרחבת בכל רחבי הארץ, זאת נגד מדיניות "הבית היהודי" בענייני דת ומדינה. בשיעור שהעביר החודש, שתוכנו הגיע לידי כיפה, אמר הרב טאו: "צריך לקום, לחסום את כביש אחד, אני לא אומר בצחוק... כולם מפחדים מאדון בנט".

השיעור עסק בספר אוצרות הראיה א', ואגב כך עסק הרב טאו בתנועת המזרחי והמפלגה הדתית לאומית. "אתם יודעים למה צריך את המזרחי?", שאל הרב את תלמידיו, "למה לא לסמוך ששר האוצר יפרנס, הרי עשינו ברית פוליטית עם שר האוצר והוא ידאג לכל, עכשיו הכל יהיה מסודר, נכון?".

https://upload-community.kipa.co.il/magazine/121620132254.mp3

הרב טאו החל למתוח ביקורת כנגד הטוענים כפי שהתבטא הרב כי "לא צריך כבר מפלגה דתית, לא צריך, למה צריך את זה? זה לא יפה לעשות מהדת פוליטיקה, זה מזיק לדת, אם אתה רוצה להחזיר את עם ישראל בתשובה, אז תוציא את הדת מהפוליטיקה, דת זה מעל הפוליטיקה, נכון? כך זה, ואז הכל יהיה בסדר, ברגע שנוציא את הדת מהפוליטיקה, יקשיבו לנו, ישמעו לנו, ואז הכל יהיה מסודר, כל המדינה תהיה על טהרת הקודש, נסביר להם שצריך חופה וקידושין, נסביר להם שצריך לסגור את החנויות בשבת, ניתן להם הרצאות, ניתן להם שיחות, נפיץ הלכות שבת, כל אחד יקבל בתא הדואר שלו כל ערב שבת הלכות שמירת שבת, ונסביר להם שצריך רבנות ראשית אחת, ונגיד להם, ונסביר להם שהרפורמים זה לא טוב, ואז, גיורים כל אחד יגייר כאוות נפשו, אין חוקים, הכל פתוח, איש הישר בעיניו יעשה, אז הדת תשוב לכבודה הראשון, ואז כולם יקשיבו לנו ואז המדינה תהיה מדינה קדושה".

הרב טאו אף מתח ביקורת כנגד חברת הכנסת איילת שקד ואמר: "אפשר לקחת מפלגה דתית, לשים אשה חילונית שתשמור על האינטרסים, שהחתול ישמור על השמנת".

במהלך השיעור חרג הרב טאו ממנהגו וחילק לתלמידיו מאמר "נטירותא דהבא" מתוך "חמש דרשות" של הרב יוסף דב סולוביצ'יק, עליו נוהג לחלוק, שם מדבר הרב סולוביצ'יק על המזרחי. "זה דברים שילדים יודעים אותם אבל פתאום הכל נעלם, נשכח, אין שום צורך בזה, אשה חילונית היא תשמור על הדת, על החוקים, על המדינה", אמר הרב טאו והוסיף "כולם באופוריה, פשוט באופוריה, והעניינים הולכים ונהרסים מיום ליום. זה בכיה לדורות, אתם לא מבינים מה שקורה כל יום תחת האף של כולנו".

הרב טאו אף יצא נגד התנהלות "הבית היהודי" כמפלגה שדאגה להעביר כספים קואליציונים, לדבריו, לישיבות הציונות הדתית - ולא דאגה גם לישיבות החרדיות. "כל השנים המפד"ל צעקה שהחרדים לוקחים כספים קואליציונים ופתאום הם אומרים 'ניתן לכם, תתמקמקו קודם כל על הברכים, תהיו על הברכים, תהיו עם הפנים על הקרשים, ואז אנחנו נגאל אתכם, נושיע אתכם, תקבלו כספים קואליציונים, וכל חודש תצטרכו לבוא לבקש וללקק לנו את הרגלים ואז אולי תקבלו הלאה רק שתשתקו, ואם תוציאו ותתחילו למחות, ולעשות הפגנות, אז לא תקבלו כלום, כלום".

"זה כבר עובר כל גבול של פרופורציה 'כי החיצונים אינם נותנים מאומה למורינו יראי ד' וזהו לטובה' זה טוב שהם לא נותנים, 'כי אם היו נותנים, היו משעבדים אותם תחת ידיהם וזה לא יתכן' כמו שאומר הרב. אתם לא קוראים פוליטיקה, רק שקלא וטריא שבש"ס, ברוך ה' אשריכם ישראל", הוסיף הרב טאו.

הרב טאו המשיך למתוח ביקורת נגד בנט ואמר כי הוא ואנשיו "בלעו את המזרחי, והשתיקו אותה, הצליחו להשבית אותה לחלוטין, לעשות אותה קצוצת כנפיים, והיא לא יכולה לעשות כלום, כי יש מי שמנהל את המדינה, מי שמנהל, עם לפיד, ביחד הם מנהלים את המדינה, הם דואגים לדת, דואגים לישיבות. הרי אין לו ריח תורה, ניכר על איש זה שלא עבר על פיתחה של תורה, אז הוא ישמור על התורה?".

"אני חושב על זה, ודעתי נטרפת", הרב טאו (צילום: דובי ריין)

במהלך השיעור נשאל הרב מדוע ישיבת הר המור אינה מקימה מפלגה עצמאית. הרב טאו השיב לתלמיד בתגובה כי "אני לא יכול להקים מפלגות, מעולם לא הקמתי מפלגה ולא חצי מפלגה, לא כל אחד מסוגל לכל דבר". הרב טאו קרה לתלמידיו להתאגד, להפגין ולחסום כבישים "צריך להקהיל קהילות, להקים הפגנה גדולה, ואת כל הרבנים בארץ, ואת כל ראשי הישיבות בארץ, ואת כל מי שאכפת לו על התורה והיידישקייט במדינה, צריך לקום על הרגליים, ולעשות הפסקת קריאה ולחסום את כביש מספר אחד - ואני לא אומר בצחוק. זה משהו נוראי, ואנו שותקים. אני מתחיל לחשוב על זה ודעתי נטרפת, פשוט, איך אפשר לשבת ככה בשקט. עכשיו מעבירים חוק הגיור, כל אחד יכול לגייר, כל רב יכול לגייר, איפה שנמצא, לא צריך רבנות ראשית, יש פה גם רבנים רפורמים, דתי לייט, קונסרבטיבים, צוהרים (רבני צהר- נ"ב), וכל מיני יש. משהו נורא".

בדבריו תקף הרב טאו את רבני הציונות הדתית התומכים 'בבית היהודי' ואמר "רבנים לא פורשים מהמפלגה הזו, הם מוחים ומוחים, אבל מה זה יעזור למחות אם אתה נמצא בפנים. רבנים נותנים להם את הכוח המוסרי לעשות מה ששום ממשלה חילונית לא עשתה מאז הקמת המדינה. פתאום מפלגה דתית היא בראש החץ של הפרדת הדת מהמדינה, איך כתוב שם, 'מהרסיך ומחריביך ממך יצאו".

הרב הוסיף וטען כנגד רבני הציונות הדתית כי אלה "מפחדים, זו המילה, כולם מפחדים שלא יקבלו את התקציב של החודש הבא מאדון בנט, כולם מפחדים. ככה אפשר לשמור על המדינה, אם כולם מפחדים?".

גורם רשמי בבית היהודי אמר הערב לכיפה: "אנחנו מכבדים את הרב טאו, למרות שממילא הוא לא הצביע לבית היהודי".

 

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il