עשרות נשים יקראו בתשעה באב את מגילת "איכה"

זו השנה השלישית לאירוע קריאת המגילה לנשים ביישוב אפרת, אליו מגיעות עשרות נשים מכל רחבי גוש עציון. "עבור הנשים זו הזדמנות להפוך את הצום למשמעותי יותר", מספרת מארגנת האירוע

חדשות כיפה אורי פולק 07/08/11 12:43 ז באב התשעא

עשרות נשים יקראו בתשעה באב את מגילת "איכה"

קריאת מגילה לנשים במגילת איכה תתקיים זו השנה השלישית בשכונת הגפן אשר ביישוב אפרת, אליה צפויות להגיע עשרות נשים מרחבי גוש עציון. הקריאה תתקיים לנשים בלבד ביום תשעה באב, בבית הכנסת "בית אהרון", ולאחריה יתקיים שיעור בענייני היום מאת הרבנית מלכה פיוטרקובסקי.

חנה פנחסי, ממארגנות הקריאה לנשים, מציינת בשיחה עם כיפה כי "זו השנה השלישית לקריאה המשותפת שאנחנו מארגנות. התחלנו עם שלושים נשים ובשנה שעברה היו מאה, מה שגרם לנו לעבור מבית המדרש האינטימי אל בית הכנסת המרכזי בשכונה".

פנחסי מספרת כי אל הקריאה מגיעות נשים מבוגרות לצד צעירות, היושבות על הרצפה ועל כסאות, כמנהג הקבוע בתשעה באב. מבחינתה מדובר בהזדמנות מיוחדת לקריאה המיועדת לנשים בלבד, שכן לדבריה "מדובר בנישה של זמן בה אין עוסקים במלאכה ואין ללמוד תורה, ועל כן גברים יכולים להישאר בבית עם הילדים".

"עבור הנשים זו הזדמנות להפוך את הצום למשמעותי יותר", היא מספרת, "ואכן, משהו עמוק מתרחש כאשר נשים קוראות "איכה ישבה בדד העיר רבתי עם", או "בכו תבכה בלילה ודמעתה על לחייה". פנחסי מציינת כי הקריאה השנה תתחלק בין שלוש נשים, האחת מהן נמצאת בחודש התשיעי להריונה, כשפרק ג' במגילה נקרא על ידי כלל הנשים יחדיו, במגינת קינות.

"השנה זו הפעם הראשונה שאנחנו פותחות את השיעור שמתקיים לאחר קריאת המגילה גם לציבור הגברים, זאת בשל הביקוש הרב שיש לאירוע הזה מבחינת הציבור באזור", מסכמת פנחסי.