2,500 איש התפללו בקבר יוסף

המתפללים נכנסו למתחם לרגל יום האושפיזין של יוסף הצדיק והתפללו, בין היתר, גם לרפואתו של מרן, הרב עובדיה יוסף. בין המתפללים: תא"ל הרב רפי פרץ ומפקד אוגדת איו"ש

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/13 11:06 כ בתשרי התשעד

2,500 איש התפללו בקבר יוסף
מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון, צילום: מאיר ברכיה, המועצה האזורית שומרון

מעל 2500 אזרחים - דתיים, חילונים וחרדים, רבנים, מקובלים וחיילים התפללו הלילה בקבר יוסף, בכניסה מיוחדת והמונית לרגל חול המועד סוכות, באבטחת צה"ל ובארגון המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד“.

על אבטחת הכניסה אמש פיקד מח"ט שומרון אל"מ יואב ירום חיילים רבים הצטרפו בהתרגשות לתפילות. ציבור המתפללים אמר פרקי תהילים לרפואתו של מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א מנהיגה הרוחני של ש"ס ואחד מגדולי הדור המאושפז במצב קשה בהדסה עין כרם בירושלים. תא"ל רפי פרץ הרב הראשי הצבאי התפלל גם הוא במקום.

דוידי בן ציון, ראש היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, ציין כי ”על ממשלת ישראל לאפשר כניסות למתחם הקדוש בתדירות גבוהה יותר ולהחזיר את הישיבה שפעלה במקום על כנה“.

מזה שנים מתחזקת המועצה אזורית שומרון, בסיוע אגודת "שכם אחד" את קבר יוסף. מתקנת ומשפצת אותו בכל כניסה. זאת משום שפעמים רבות נמצאים במקום ממצאים המורים על פגיעה והרס של האתר הקדוש. זאת ככל הנראה בידי ערביי שכם.

המועצה האזורית שומרון הביאה עד כה מעל 100,000 בני אדם לבקר במקום במשך 5 שנים. זאת כחלק מפעילותה לשימור המקום ההיסטורי והקדוש. ולהחזרתו למרכז תשומת הלב הציבורית.

בן ציון ביקש להודות לחיילי וקציני חטיבת שומרון, בראשות המח"ט שומרון: אל"מ יואב ירום וקצין הגמ"ר שומרון רס"ן אליצור טרבלסי על אבטחת כוחות הבטחון - ”ועל המאמצים להכניס כמה שיותר מתפללים לקבר יוסף, מאמצים אשר הביאו עד היום מעל 100,000 איש לקבר יוסף ולהגשים חלום של דורות“.