150,000 יהודים מתבוללים מדי שנה

כך נחשף בדיון שקיימה ועדת העלייה והקליטה של הכנסת, בהתייחס להיקף מימדי ההתבוללות בעולם. יו"ר ההסתדרות הציונית: "האיום הדמוגרפי על אופייה של ישראל כמדינה יהודית קרוב מתמיד"

חדשות כיפה אורי פולק 13/02/12 18:39 כ בשבט התשעב

150,000 יהודים מתבוללים מדי שנה
stevecadman-cc-by-sa, צילום: stevecadman-cc-by-sa

ועדת העלייה והקליטה של הכנסת קיימה היום (ב') דיון בפעילות ההסתדרות הציונית העולמית בנושאי עליה וחינוך לציונות, נוכח סכנת ההתבוללות העם היהודי בגולה.

יו"ר הועדה, ח"כ דני דנון, התייחס לנתוני אודות היקף התופעה וטען בדיון כי "150 אלף יהודים מתבוללים מדי שנה ואובדים לעם היהודי". הוא ציין כי "הוועדה רתומה לפעילות ציונית למען עם ישראל ואני קורא למשרדי הממשלה להפעיל את ההסתדרות הציונית בתחומי העיסוק השונים, ולפעול לקידום ועידוד של אולפני עברית למבוגרים. בנוסף, החלטת הועדה קובעת כי על משרדי הממשלה להעביר כספים לכל הגורמים שעוסקים בעליה".
יו"ר ההסתדרות הציונית, אברהם דובדבני, התייחס לפעילות ההסתדרות הציונית וטען כי בכל שנה הפער הדמוגרפי בישראל, בין יהודים לערבים-ישראלים, מצטמצם ב- 40,000 נפש. "ההסתדרות לקחה על עצמה לעסוק בתחומי עליה, חינוך לציונות והתיישבות בתוך הקו הירוק", ציין דובדבני, "אין ציונות בלי עלייה ולכן אנו פועלים לעידוד העלייה לישראל מרחבי העולם ולחיזוק השפה העברית בישראל ובתפוצות". דובדבני הדגיש כי "האיום הדמוגרפי על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית קרוב מתמיד".

בהתייחס לנתונים שנחשפו בדיון הוועדה, טען ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ כי בכל יום עם ישראל מאבד בין 350 ל-500 יהודים בהתבוללות. "די לדרישות 'לפלפיות' ובינוניות של הסוכנות וההסתדרות הציונית. על ראש הממשלה להעמיד בראש סדר העדיפויות את שיבת ציון וקיבוץ הגלויות", קבע כצל'ה.

בתגובה לדבריו, ציין מזכ"ל הסוכנות היהודית, ג'וש שוורץ, כי הסוכנות פועלת כיום כדי להגביר את המאמצים לעידוד עליה מהמערב ונמצאים בתהליך הכשרה של כל שליחי הסוכנות להפוך לשליחי עלייה. "אנו מכשירים את כל השליחים, כולל שליחי חינוך לעסוק בעלייה, ואם פעם היינו עשרות שליחי עלייה, היום אנחנו עומדים על מאות", ציין שוורץ.