עיריית ירושלים תהיה הרשות המקומית הראשונה בישראל שמטמיעה ארנק דיגיטלי מוניציפלי לניהול תשלומי חינוך. הפלטפורמה, הנקראת MuniBox, פותחה על ידי מרכז השלטון המקומי בשיתוף חברת PayBox, ומיועדת לרכז את כלל הממשקים הפיננסיים של משפחות מול העירייה במקום אחד.
המערכת מאפשרת לכל בית אב לצפות, לנהל ולשלם עבור קייטנות, צהרונים, בתי ספר וחוגים תחת ממשק אחד. כלולים בה גם מנגנון התראות יזומות (Push) לעדכון על תשלומים קרובים, וכן היסטוריית ביצועים שקופה. התשתית מבוססת על יישומון PayBox, הנמצא בשימוש מיליוני ישראלים.
בשלב הראשון יתמקד השירות בתחום החינוך, אך העירייה מציינת כי הכוונה היא לשלב תחומים עירוניים נוספים כבר בחודשים הקרובים.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים ממשיכה להוביל גם בתחום החדשנות הדיגיטלית ולהציב את התושב במרכז. השקת הארנק הדיגיטלי MuniBox היא בשורה אמיתית עבור אלפי משפחות בעיר, שתוכלנה לנהל את כלל תשלומי החינוך בצורה פשוטה, נוחה ושקופה, ישירות מהטלפון הנייד. בעתיד יורחב השירות לעוד תחומים וכך תוחלף בירוקרטיה מסורבלת במענה חכם, מתקדם, נגיש וכזה שחוסך זמן יקר. ירושלים גאה להיות הרשות המקומית הראשונה בישראל שמטמיעה את המערכת החדשנית הזו, כחלק מהמחויבות שלנו להעניק לתושבים את השירותים המתקדמים והטובים ביותר."
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "השלטון המקומי בישראל נכנס לעידן חדש של שירות, שקיפות ונגישות לתושב. הארנק הדיגיטלי המוניציפלי, MuniBox, הוא הרבה מעבר לפלטפורמת תשלומים, זו מהפכה של ממש בדרך שבה עיריות ומועצות מתקשרות עם התושבים שלהן. בשיתוף פעולה עם PayBox אנחנו מנגישים פתרונות טכנולוגיים ומציבים את השירות שהרשויות המקומיות מעניקות לתושב בקדמת החדשנות. זיהינו צורך שעלה מהשטח ותרגמנו אותו לפתרון נגיש, קל, נוח וזמין שמביא בשורה גדולה, תחילה להורי ירושלים ובקרוב לכל תושבי מדינת ישראל".