רבבות נוסעים ביום: הושלם שלב משמעותי בפרויקט הנת"צ בירושלים

שלב משמעותי הושלם בפרויקט נתיבי התחבורה הציבורית בשדרות בגין בעיר הבירה. עבודות המקטע בין מחלף ליפתא לשדרות גולדה מאיר הסתיימו; הסדר תנועה חדש הופעל, והפרויקט כולו צפוי להסתיים ב-2027

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/26 09:48 ז בתמוז התשפו | עודכן בתאריך 22/06/26 10:27

רבבות נוסעים ביום: הושלם שלב משמעותי בפרויקט הנת"צ בירושלים
צילום: באדיבות חברת מוריה

משרד התחבורה ועיריית ירושלים הודיעו ביום שישי, 19 ביוני, על השלמת שלב מרכזי בפרויקט נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צ) בשדרות בגין. העבודות במקטע שבין מחלף ליפתא לשדרות גולדה מאיר הסתיימו, והופעל הסדר תנועה חדש המאפשר המשך ביצוע העבודות בצד המערבי של המקטע.

במסגרת השלב שהסתיים בוצעו עבודות חציבה, כיסוי וחיפוי, הטמנת תשתיות והכשרת התוואי בצד המזרחי של המקטע. לצורך המעבר להסדר החדש נסגרה מנהרת ליפתא בלילה שבין חמישי לשישי, ונפתחה מחדש ביום שישי כמתוכנן. ההסדר החדש נועד לשמור על רציפות התנועה בציר המרכזי תוך המשך הבנייה.

לפי לוחות הזמנים, בתוך כחודשיים צפוי המקטע להיפתח לתנועה מלאה בארבעה נתיבים. בהמשך ייבנו גשרים ושבילי אופניים, ולקראת עבודות אלו צפויות סגירות תנועה נקודתיות שעליהן יינתן עדכון מראש. השלמת כלל הפרויקט מתוכננת לרבעון הראשון של 2027.

עם סיום הפרויקט ייווסף נתיב תחבורה ציבורית לאורך הציר, שיחבר בין שכונות העיר, יקצר זמני נסיעה ויתרום להפחתת עומסי התנועה. הפרויקט מבוצע על ידי חברת מוריה מטעם עיריית ירושלים.