מאז הדיווח אמש (שבת) בוול סטריט ג'ורנל, התקשורת בישראל ובעולם מנסה להבין האם ישראל אכן הפעילה בסיס סודי בעיראק במהלך מבצע "שאגת הארי" או לא. כעת, גם בעיראק מתייחסים לראשונה לדיווח החריג.
גורם ביטחוני עיראקי אמר לרשת אלחדת' כי במהלך המלחמה עם איראן זוהתה "נוכחות צבאית לא מזוהה" במדבר המערבי של עיראק. לדבריו, לא ניתן היה לזהות מי פעל באזור, וכי ארצות הברית אף הזהירה את הכוחות המקומיים שלא להתקרב לשטח מסיבות ביטחוניות.
"לא הצלחנו לזהות מי פעל שם"
הגורם העיראקי הוסיף כי הכוחות המקומיים הבחינו בתנועה חריגה באזור מדברי מבודד, אך נמנעו מלהתקרב אליו בשל אזהרות חיצוניות. כאמור, הדברים מצטרפים לדיווח שפורסם אתמול בעיתון האמריקני וול סטריט ג'ורנל, שלפיו ישראל הקימה במהלך הלחימה מול איראן בסיס סודי בשטח עיראק, ששימש בין היתר לפעילות אווירית ולתמיכה מבצעית.
על פי הפרסום, הבסיס הוקם זמן קצר לפני פתיחת המבצע נגד איראן, ושימש כמתקן לוגיסטי קדמי של חיל האוויר, כולל נוכחות של כוחות מיוחדים וצוותי חילוץ למקרה של פגיעה בכלי טיס ישראליים. עוד נטען כי כוחות עיראקיים שהתקרבו לאזור במהלך המלחמה הותקפו, ואחד החיילים נהרג - אירוע שהוביל את עיראק להגיש תלונה רשמית לאו"ם.