ראש השב"כ מגיב להאשמות ועוקץ את ראש הממשלה: סילוף אמיתות וקונספירציות

ראש השב"כ, רונן בר, דחה את הטענות לאכיפה בררנית בפרשת הדלפת המסמך הסודי והבהיר כי החקירה נוהלה באחריות ותחת פיקוח | "לצערי, גורמים בעלי אינטרס, בוחרים לסלף אמיתות, אם לא לייצר קונספירציות. להחליש ולייצר דה-לגיטימציה לארגונים שנלחמים על הבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/24 22:04 ל בחשון התשפה | עודכן בתאריך 01/12/24 22:10

ראש השב"כ מגיב להאשמות ועוקץ את ראש הממשלה: סילוף אמיתות וקונספירציות
רונן בר, ראש השב"כ, צילום: Moshe Shai/Flash9

ראש השב"כ, רונן בר, התייחס לביקורת הקשה שהופנתה כלפי הארגון מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי קואליציה בעקבות פרשת הדלפת המסמך הסודי בפרשת אלי פלדשטיין. במכתב ששלח לקבוצת רבנים מהציונות הדתית, שביקרו את החקירה ותנאי המעצר של החשודים, הוא תוקף את הביקורת שהופנתה כלפי השב"כ והכחיש את הטענות לאכיפה בררנית.

נתניהו

נתניהו , צילום: Chaim Goldberg,Flash90

"שב"כ חקר באותן שיטות גם את אנשיו"

בר כתב: "שב"כ טיפל ומטפל, מתחילת המערכה, בכ-19 מקרים של דלף סוד. כל הטיפולים החלו בתוך הגופים עצמם - בצה"ל, במוסד וגם בשב"כ, גם חקירה זו החלה בצה"ל כפי שפורסם, ורק לאחר שהתפתחה היא הגיעה לאן שהגיעה". עוד הדגיש כי השב"כ חוקר מקרים כאלה באופן שוויוני ותחת פיקוח חיצוני. "שב"כ חקר באותן שיטות גם את אנשיו, מבלי לענות נחקרים ותחת בקרה חיצונית וביקורת שיפוטית,"

בר מתח ביקורת חריפה על התנהלות הציבורית סביב הפרשה, ובה ביקורת מרומזת כלפי ראש הממשלה: "ככל שזכור לי, אנשי הביטחון וביניהם אני היו הראשונים – ועד היום הם כמעט היחידים – להודות באחריותם. הראשון לבקש שתיפתח ועדת חקירה ממלכתית, שתוכל לשים קץ לקונספירציות ותיתן מעט מזור למי שאיבדו את היקר להם מכל, ושתוביל לתיקון – היה השב"כ מיד עם פרוץ המלחמה". הוא הוסיף: "לצערי, גורמים בעלי אינטרס, אנשי המקלדת ונוספים, בוחרים לסלף אמיתות, אם לא לייצר קונספירציות... להחליש ולייצר דה-לגיטימציה לארגונים שנלחמים על הבית". בר קרא למנהיגים מכל קצוות הקשת "לבסס את דבריהם היטב" על מנת לשמור על אמון הציבור בארגונים הביטחוניים.

בנוגע לטענות על אכיפה בררנית, הדגיש בר כי "שב"כ לא נקרא לחקור גניבת מסמכים ודלף מידע בגלל מה שנכתב בהם, אלא להגן על האופן שבו הושגו". לדבריו, החקירה הצילה חיי אדם והבטיחה את השגת יעדי המלחמה: "המחיר בחיי אדם, בשלום חטופינו, בהשגת יעדי המלחמה ובשמירה על חיילינו – לא יסולא בפז. החקירה גם לימדה שאם לא היינו מתערבים כאן הנזק היה הופך לגדול עוד יותר".

הרב אליקים לבנון: כל הפוסל במומו פוסל

הרבנים שחתמו על המכתב מסרו: "התגובה המדוברת לא הגיעה לרבנים ששלחו את המכתב העוסק בתנאי הכליאה של פלדשטיין. צר לנו שראש השב"כ בוחר להתעסק בהתנכלות פוליטית ללוחם לשעבר, וגורם להשארתו בתנאים קשים ובמעצר ממושך. אנו קוראים לראש השב"כ להתעסק במלחמה ולהפסיק את העיסוק בתקשורת ואת האכיפה הבררנית".

הרב אליקים לבנון הוסיף: "ראש השב"כ פנה ישירות לתקשורת בטענה שכביכול הוא פנה לרבנים. כל הפוסל במומו פוסל וראש השב"כ מוכיח שהוא מתעסק בפוליטיקה בזמן מלחמה יותר מבביטחון. הרבנים פעלו לפי צו המוסר היהודי הפשוט, וללא קשר לראש הממשלה או ללשכתו".