הסאגה בבחירות לרבנות: אחרי הדרמה בה נקבע כי יש תיקו 40 בין הרב מיכה הלוי לרב קלמן בר ומציאת הקול לרב מיכה הלוי בקלפי לרב הספרדי, הבוקר (ג') קבעה ועדת הבחירות כי הקול לרב מיכה הלוי פסול וסבב שני יתקיים בסוף חודש תשרי בבית הרבנות הראשית בירושלים.
"ועדת הבחירות התכנסה הבוקר, והכריעה בתום דיון, כי לאור חוות הדעת של היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת על דעת המשנים ליועצת המשפטית לממשלה לא ניתן להכשיר את הפתק של המועמד לרב ראשי אשכנזי, שנמצא במעטפה של הבחירות לרב הראשי הספרדי ובקלפי של בחירות אלה, ולייחס אותו למעטפה הריקה שנמצאה בקלפי של הרב הראשי האשכנזי. לאור כך, הוחלט על בחירות חוזרות שיערכו בין הרבנים הרב קלמן בר להרב מיכה הלוי בתאריך כט' תשרי- 31/10 בבית הרבנות הראשית בירושלים", נמסר מהוועדה.
מטה הרב מיכה הלוי: לא נגרור את הרבנות וכבודה לבית המשפט
ממטה הרב מיכה הלוי נמסר: "על אף העובדה שעמדתנו גובתה על ידי המשנה ליועמ"ש לשעבר, כי יש להכשיר את הפתק ה-41 לרב הלוי המוכיח כי קיבל את מירב הקולות, לא נגרור את הרבנות וכבודה לבית המשפט. אנחנו בטוחים כי הרב מיכה הלוי, יקבל גם בסיבוב השני את מירב הקולות כמועמד הציוני שמביא איתו את הניסיון הגדול ביותר בעבודת רבנות וקהילה, מאחדת וממלכתית. גם חברי הגוף הבוחר מבינים כי הגיעה העת לראות רב ראשי ציוני לישראל שילדיו נלחמים בחזית, ושיודע להכיל את מגוון הצרכים ולהנגיש את הרבנות לעם בישראל, הזקוק לרבנות מאחדת ומחוברת, דווקא בימים אלו, בהם מדינת ישראל נלחמת על קיומה".
