ניצחון לירושלמים וחובבי הטבע: לאחר שנים של מאבק ממושך וחשש מפגיעה הרסנית בטבע המרהיב של רכס לבן, עיריית ירושלים אישרה אמש (ד') תוכנית לשימור האזור הטבעי במקום. במסגרת התוכנית, מתוך 1054 הדונם שהוקצו מראש לבנייה ברכס לבן, רק 286 דונם יוקצו בפועל לבנייה. יתר השטחים ברכס ייעשו לגן לאומי ויער קק"ל ויונגשו לציבור הרחב. התוכנית תאפשר את המשך קיומו של המעיין הטבעי עין לבן ואת זרימת המים וחלחולם הטבעי.
בנייה באזור של כ-6,000 יחידות דיור
השטחים שיוקצו לבנייה עתידים להכיל בשטחם כ-6,000 יחידות דיור שייבנו במגוון של מבנים מ-8 עד 24 קומות. ראש העיר משה ליאון התייחס לתוכנית החדשה: "מדובר ביום חג לסביבה ולהרים הסובבים את ירושלים. הוכחנו שניתן להעמיד את השמירה על השטחים הירוקים והפתוחים בחזית העשייה הראשונית ולשמור עליהם, מבלי לפגוע בהיקף הבנייה למגורים ולשימושים נוספים. הבשורה בלבן היא בשורה ציבורית מעוררת השראה".