במסגרת שיקום אזור עוטף עזה, קרן קימת לישראל חתמה על הסכם עם מנהלת תקומה, במסגרתו יוקצו כ-300 מיליון שקלים לפרויקטים באזור. ההסכם כולל הקמת שכונה חדשה בקיבוץ רוחמה, שיקום כבישים ודרכי ביטחון, הכשרות חקלאיות ועוד.
קק"ל השלימה את הקמת השכונה ברוחמה תוך ארבעה חודשים בלבד, במקום עשרה חודשים כפי שתוכנן מלכתחילה, בעלות של כ-55 מיליון שקלים. אנשי קיבוץ כפר עזה, שספגו מכה אנושה בשבעה באוקטובר, יעברו לשכונה החדשה ברוחמה ויוכלו להתחיל בשיקום הקהילה שלהם.
המגורים ברוחמה צילום: יואב לין, ארכיון התמונות של קק"ל
במקום נבנו חמישה בתים המיועדים לחטופים
במסגרת הפרויקט, הקימה קק"ל יחד עם החטיבה להתיישבות 120 יחידות דיור בבנייה טרומית, בנוסף להשקעה בתשתיות חיוניות כגון דרכי גישה, ביוב וחשמל, כדי לאפשר לתושבים לקיים אורח חיים תקין. כמו כן, במקום נבנו חמישה בתים המיועדים לחטופים - גילי, זיוי, אמילי, דורון וקית׳ - בני קיבוץ כפר עזה שנחטפו ועדיין מוחזקים בשבי חמאס.
גון סוסנה, תושב כפר עזה, אמר: "זה רגע מרגש מאוד. סוף סוף נוכל להפסיק להיות מפונים ולעבור לבית משלנו, שם נוכל להתחיל לשקם ולהחלים. כמובן שאנחנו עדיין מקווים לחזור לכפר עזה יחד עם החטופים שלנו. אבל כעת, בזכות קק"ל, שקידמה את קבלת המפתחות מוקדם מהצפוי, נוכל לשהות בבית זמני משלנו. אנו מודים מקרב לב לכל מי שסייע".