בצל ההסלמה הביטחונית בצפון הארץ, במהלך הלילה (ה') אזרחים רבים קיבלו הודעות הפחדה מגורמים זרים ועמומים. בהודעה אחת שנשלחה נכתב: "התרעם חירום, יש להיכנס מייד לתרחב המוגן", בהודעה נוספת נכתב: "להיפרד מהאהובים שלך, אבל אל תדאג, אתה תחבק אותם בגיהנום". הבוקר, מערך הסייבר הלאומי מסביר כי אלו "ניסיונות האויב ליצור תבהלה".
חיזבאללה, אחראים להודעות? |, צילום: mohammad kassir,Shutterstock
"יש לגלות ערנות מוגברת להודעות חשודות"
כמו כן, מערך הסייבר הלאומי הזכיר כי "בתקופה זו מתרבים ניסיונות מסוג זה, ולכן יש לגלות ערנות מוגברת להודעות חשודות". לפי המערך, על כלל האזרחים: "לבדוק קישורים שנראים לא רשמיים ולא ללחוץ עליהם, לחסום את המספר ולדווח למערך בחיוג ישיר 119". לבסוף, נכתב בהודעתם: "אם יש ספק - בדקו ישירות בערוצים מוכרים ורשמיים".