בטקס מצומצם עקב המצב, הוענקו תעודות הצטיינות ל-81 קצינים ונגדים ממערך המילואים, המשרתים ביחידות צה"ל השונות, בכלל הזרועות, הפיקודים והאגפים. ההצטיינות הוענקה למשרתי המילואים לאור תרומתם הבולטת ביחידותיהם, ועל היותם דוגמה ומופת בצה"ל ככלל, ובמהלך המלחמה בפרט.
המצטיינים נבחרו לקראת יום העצמאות, והטקס התקיים הערב לאחר הערכת מצב במתכונת מותאמת בצל המלחמה. "בצה"ל רואים חשיבות רבה להוקרה והערכה של משרתי מערך המילואים, שתרומתם מכרעת לביטחון המדינה ועמידת צה"ל במשימותיו".
רשימת המצטיינים צילום: צילום מסך, דובר צה"ל
המשך רשימת המצטיינים צילום: דובר צה"ל, צילום מסך
מדברי נציגת המצטיינים, סרן (מיל') נירה ביבי: "לעשות מילואים זה נשמע לנו טבעי - אתה מקבל צו, משריין ביומן ומתגייס שנה אחר שנה לאימונים, קווים, ובשנה האחרונה ממש למלחמה. אבל כשעצרתי לרגע וחשבתי על המציאות שלנו - הבנתי כמה שזה לא טבעי בכלל. אנשים מכל הגילאים, מצעירים עד סבים שמתנדבים, שפשוט עולים על מדים ומשאירים את כל החיים האישיים שלהם מאחור - משפחה, ילדים, קריירה, הורים, כל אחד ושלבו בחיים. השנה, ב-7 באוקטובר, הוקפצנו מהבתים ולכולנו היה ברור שזו מלחמה על הבית. מבחינתי ומבחינת כל האנשים שמקבלים היום אות הצטיינות - לא עשינו שום דבר מיוחד באמת, פשוט עשינו את התפקיד שלנו. אני רוצה להגיד תודה בשמי ובשם כל חבריי על זה שראיתם אותנו, והחלטתם להעניק לנו אות הערכה על תרומתנו, ולמרות שלא בשביל זה עשינו הכול - זה מרגש ומרומם לדעת שמעריכים ומוקירים את העשייה של מערך המילואים. אסיים בתקווה לימים טובים יותר".