דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס"ם (במיל') תום איש שלום, בן 38, מנס הרים, ורס"ם (במיל') דניאל אלוש, בן 37, מתל אביב-יפו, נהרגו הלילה (ד') מהתרסקות מסוק "ינשוף" ברפיח. השניים לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). בנוסף נפצעו שמונה לוחמים, ארבעה באורח קשה וארבעה במצב קל. המסוק, היה בדרכו לפנות לוחם שנפצע במהלך הקרבות ברפיח, אותו לוחם נפצע גם בהתרסקות המסוק, יתר הפצועים הם יושבי המסוק.
הפצועים באירוע ההתרסקות:
באירוע הקשה נפצעו טייס במילואים ומכונאי מוטס בטייסת "ציפורי המדבר" (123), רופא במילואים ולוחם במילואים מהיחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). כמו כן, נפצעו באורח בינוני, רופא לוחם במילואים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669) ומכונאי מוטס במילואים בטייסת "ציפורי המדבר" (123). בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 710, חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.
מסוק צה"לי בעזה, צילום: דובר צה"ל
"ההתרסקות לא נגרמה כתוצאה מאש אויב"
מתחקור ראשוני, עולה כי ההתרסקות לא נגרמה כתוצאה מאש אויב, לפי ההערכה ההתרסקות ארעה לאחר שחלה טעות אנוש או תקלה טכנית. מיד לאחר התאונה הקשה, ארבעה מסוקים הוזנקו למקום האירוע, ולאחר שעתיים הושלם פינוי הפצועים לבית החולים סורוקה. כמו כן, מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, הנחה על הקמת צוות שיחקור את התאונה.
מדובר בתאונה המבצעית הראשונה של מסוק הינשוף
מדובר בתאונה המבצעית הראשונה של מסוק הינשוף, שנמצא בשימוש כבר 30 שנה. כמו כן, מדובר במסוק השלישי שנפגע במלחמה ויוצא מכלל שימוש. בנוסף, מתחילת המלחמה, מערך מסוקי הינשוף ביצע מאות טיסות בתוך שטח הרצועה, כדי לפנות פצועים. עד כה חולצו כ-1,800 לוחמים פצועים משטח הרצועה על ידי שימוש במסוק הינשוף.