הרב שמואל אליהו הודיע לאחרונה כי הוא יתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי. בראיון ליואלי ברים הוא אומר היום (ב') כי "התפקיד הזה הוא תפקיד עם המון כוח ויכולת להביא ברכה לעם ישראל". הרב אליהו עוד אמר: "אנחנו ראינו את זה מיד אחרי שמחת תורה. הסתובבנו כמו הרבה רבנים אחרים, בשטחי כינוס, גם בדרום, גם בצפון, גם במרכז. ראינו שכל החיילים, כמעט כולם, ולא משנה דתיים, חילונים או מסורתיים, כל כך צריכים את כוח האמונה, זה כל כך חיוני בשבילם".
"אם אנחנו לא מחוברים אנחנו במצב אסוני"
עוד הוסיף ואמר: "זה נכון לא רק לחיילים לפני הקרב, זה נכון גם כן למשפחות החטופים, למשפחות של החללים, משפחות הפצועים. כלומר, האנשים חייבים, זה בשבילם כמו אוויר לנשימה הדבר הזה, הדיבור האמוני הוא דיבור חיוני". עוד הוסיף ואמר: "לפני שמחת תורה נפגשנו הרבה פעמים עם הקצה השני, זה היה נראה כאילו תהום פעורה בעם הזה ואין דרך לאחות, וכשישבנו עם הצד השני, גילינו שזה לא שני צדדים, אנחנו עם אחד. אם אנחנו לא מחוברים אנחנו במצב אסוני".