תושבי הצפון הנמצאים בקו האש מתמודדים תקופה ארוכה עם האיומים והירי המתמשך של חיזבאללה. בתוך כך, ביקורות חריפות על התנהלות צה"ל והממשלה עולות שוב ושוב אך כעת נראה שגם דובר צה"ל והודעותיו זוכים לביקורת. אחד המבקרים הוא ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ שבהודעה מטעמו נכתב: "לא רק שהצבא אינו ממלא את מחויבותו לתת ביטחון לתושבי הצפון, הוא מונע דיווחי אמת ומפחיד את התושבים".
דורש מדו"צ לשנות את ההודעות
עוד הוסיף זלץ בהודעתו: אין כטב"מים וירי טילים לאיילת השחר, יש איומים על בסיס צבאי המרוחק מספר קילומטרים מהקיבוץ". לסיום, הוסיף זלץ דרישה: "דורש מהצנזורה ודו"צ, תא"ל דניאל הגרי, לשנות את ההודעות ולאפשר לת קשורת לדווח אמת, ולא להפחיד תושבים שגם כך חיים בתוך מציאות קשה מאד".