ארגון הטרור חמאס הסכים ל"הפוגה הומניטרית" בעזה שתימשך מספר ימים, זאת על מנת לחסן את תושבי הרצועה נגד פוליו. כך אמר היום (ה') דובר חמאס ג'יהאד טהא לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד". גורמים מצריים הוסיפו ואמרו כי ההערכה היא שההפוגה תחל בעוד מספר ימים. בישראלים הבהירו: "לא הסכמנו להפוגה כוללת של שבוע לטובת חיסוני הפוליו, הפוגות מקומיות יתרחשו ברחבי הרצועה".
ההפוגה לא תכלול אזורים בהם צה"ל נמצא
המקורות עוד אמרו כי ההפוגה אמורה להימשך בין שלושה לחמישה ימים, במהלך שעות היום, והיא לא תכלול אזורים שבהם נמצאים כוחות צה"ל. כמו כן, הם סיפרו כי לנוכח המשא ומתן המקרטע, המתווכות החלו לפעול בזמן האחרון להפסקת אש הומניטרית של כמה ימים כדי לענות על הצרכים ההומניטריים לאור התפרצות מחלות רבות ברחבי הרצועה.