מאות אימהות ללוחמים אשר בניהם ובנותיהם נמצאים בלחימה בעזה פנו במכתב לפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי בעקבות מספר החלטות משפטיות המסכנות את הכוחות בשטח. "אנו כותבות לך בעיניים עייפות ודואגות ובקוצר נשימה מצמית מכותרות 'הותר לפרסום'". פתחו את המכתב שנשלח כחלק מהתאגדות אימהות רבות תחת ארגון 'אימהות הלוחמים'"
"אנו רואות בחשש גדול ובתדהמה את ההנחיות המבקשות להבדיל בין מחבל שביצע פעולת טרור לבין מחבל שרצונו הוא השמדת מדינת ישראל. איך לוחם אמור להבחין בשעת מלחמה בין מחבלים על פי שיוך ארגוני?" תמהו האימהות במכתב.
הכוחות ברצועה, ארכיון, צילום: דובר צה"ל
האימהות דורשות - שנו את ההוראות המשפטיות
עוד במכתב, מבקשות אימהות הלוחמים מהפצ"רית לשנות את ההוראות המשפטיות באופן מיידי כדי "למנוע יתרון של אויבנו" בשדה הקרב, ולהחזיר את הביטחון של הלוחמים. נאוה רוזנבלום, מראשי "אמהות הלוחמים", אומרת כי "התחושות שלנו קשות מאד. הילדים שלנו נלחמים כבר קרוב לתשעה חודשים, ומוכנים לתת את חייהם בשביל המדינה הזו".
לדברי כותבות המכתב, "בתמורה, משפטנים יושבי המזגנים והנאונים, תוקעים להם סכין בגב. אין לי ביטוי רך יותר להגדיר זאת. הם מנפיצים פרשנויות משפטיות קיצוניות והזויות, וכובלים את ידי הלוחמים שלנו במלחמה. איך אפשר להילחם בידים כבולות? איזה עולם ערכים מעוות מביא אותם לתת הנחיות משפטיות כאלה?" חיי הלוחמים שלנו קודמים לחיי האוייב ולחיי אוכלוסיית האוייב.! אנחנו פונות לפצ"רית, ללב האמהי שלה. ראי את הילדים הגיבורים שלנו שנלחמים יומם ולילה בשביל המדינה האהובה שלנו. תהיי לטובתם. עזרי להם. שמרי על חייהם"