בחירות לרבנות הראשית

הבחירות לרבנות הראשית יאיר שרקי לסמוטריץ': תוכיח שאתה לא יו"ר סניף של דגל התורה

ביקורת חריפה נגד וועדת הרב אריאל שהתקפלה והחזירה לשר האוצר את ההחלטה בדבר בחירת הנציג הציוני דתי לרב הראש האשכנזי - וביטלה דה פקטו את מועמדותו של הרב כהנא. עיתונאי חדשת 12 תקף את ההחלטה "לא יודעים להפסיד, תירוץ עלוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/24 14:46 יט באייר התשפד

יאיר שרקי לסמוטריץ': תוכיח שאתה לא יו"ר סניף של דגל התורה
גפני עם סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/פלאש90

דרמה במירוץ לרבנות הראשית: ועדת הרב אריאל החליטה להחזיר את המנדט לסמוטריץ' ולבטל את בחירתה ברב מאיר כהנא, כך על פי מכתב שנשלח לשר האוצר. ברקע ההחלטה הדרמטית של הוועדה עומדים ניסיונות של מועמדים שלא נבחרו, בהם הרב מיכה הלוי, לקעקע את הבחירה ברב כהנא ולרוץ כנציג הציונות הדתית במקומו. כעת ההחלטה חוזרת אל סמוטריץ' - שהקים את ועדת הרב אריאל, שיצטרך להכריע בסוגיה הרגישה. מי שתקף בחריפות את הנעשה הוא הכתב והפרשן לענייני דתות, יאיר שרקי.

שרקי: הרלוונטיות של הרבנות לחברה הישראלית שואפת לאפס

בחשבון ה-X שלו שרקי מבקר בחריפות את התנהלות המפסידים בקרב בוועדת הרב אריאל - שטוענים להחלפת המועמד לכזה שיוסכם על הציבור החרדי, ואת בצלאל סמוטריץ' שזה רגע המבחן שלו להוכיח שהוא נציג הציונות הדתית ולא יו"ר דגל התורה.

הרב מיכה הלוי מגיע לוועדה

הרב מיכה הלוי, הפסיד בוועדה לכהנא, מקורביו מנסים להפוף את ההחלטה, צילום: ללא

"הטרגדיה עם הבחירות לרבנות הראשית שהן מעוררות עניין בערך כמו שמוסד הרבנות מעניין", כותב שרקי. "כלומר, רק את הדוסים ואת המקורבים לצלחת. הרלוונטיות של הרבנות לחברה הישראלית שואפת לאפס, ונשאר רק הזעזוע התקשורתי התקופתי מהפנינים שמנפקים הרבנים הראשיים".

המחמאות לרב כהנא

שרקי המשיך והחמיא לבחירה הנדירה של הוועדה ברב כהנא. "אלא שיש הזדמנות למשהו אחר: ועדת רבנים מהציונות הדתית, באמת מכל הקשת של המגזר אם בכלל יש כזה דבר, בחרה לפני כמעט שנה, באורח נס מועמד ציוני דתי. כזה שעושה עדיין מילואים ולא מאיים לעזוב את הארץ אם יגייסו תלמידי ישיבות. דיין מוערך".

סמוטריץ

סמוטריץ' והרב כהנא אחרי בחירתו בוועדת הרבנים של הרב אריאל , יוני 2023, צילום: דוברות שר האוצר

"אלא שמי שהפסידו בפריימריז האלה החליטו לפרק את ההסכמות בתואנות שונות של מי שלא יודעים להפסיד בכבוד. התירוץ הכי עלוב: החרדים הטילו וטו על המועמד הציוני דתי", זעם.

"עכשיו המבחן של סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, או שהוא יו"ר סניף של דגל התורה?"

לבסוף כתב העיתונאי הסרוג: "עכשיו המבחן של סמוטריץ', כראש המפלגה שקוראת לעצמה הציונות הדתית: האם הוא מתעקש על המועמד שנבחר, או שהוא יו"ר סניף של דגל התורה".