הממשלה דחתה את הערר על חוק הגיוס - גנץ נדהם: "פוליטיקה קודמת לביטחון"

הממשלה דחתה היום את הערר שהגיש השר חילי טרופר על החלת דין הרציפות על חוק הגיוס. זאת על אף ששר הביטחון נמנע בטענה שמדובר ב"קרקס פוליטי". גנץ תקף: "מנסים לקנות זמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/24 14:27 יט באייר התשפד

הממשלה דחתה את הערר על חוק הגיוס - גנץ נדהם: "פוליטיקה קודמת לביטחון"
גנץ, מאשים את נתניהו, צילום: צילום מסך

הסערה בממשלה נגד הצעת חוק הגיוס שיזם בזמנו השר גנץ ממשיכה. היום (ב') דחתה הממשלה את הערר שהגיש השר חילי טרופר על החלת דין הרציפות על החוק שהובא בכנסת הקודמת. גלנט נמנע מלהצביע על אף התנגדותו לחוק, והשר גנץ תקף את הממשלה על ההחלטה.

גנץ לועג: "פוליטיקה קודמת לביטחון ישראל"

על אף הסתייגותיו הברורות מהחוק, שר הביטחון גלנט נמנע מלהצביע בעד או נגד קבלת הערר ותירץ את ההחלטה כשאמר: "לא מתכוון להשתתף בקרקס הפוליטי הזה - אי אפשר לקבל את הערר הפוליטי כשם שאי אפשר להחיל את דין הרציפות הפוליטית. במקום שהממשלה תקדיש שעות להגעה להסכמה עבור הלוחמים, אנחנו יושבים כאן שעות ומתווכחים עבור המצביעים".

יואב גלנט

יואב גלנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לבסוף הוחלט בממשלה לדחות את הערר שהגיש השר טרופר. וראש מפלגתו, השר בני גנץ תקף: "הדיון היום היה הוכחה כואבת שבקרב שרי הממשלה פוליטיקה קודמת לביטחון ישראל. במקום לגייס לשירות - מנסים לקנות זמן. במקום להירתם למאמץ המלחמתי - מתלכדים למען שיקולים קואליציוניים. החוק הזה לא יעבור בכנסת, לא יעבור את בג"ץ, והכי חשוב - לא יעבור את הציבור. והאחראי לפגיעה הזאת בביטחון הוא ראש הממשלה" האשים.