אייזנקוט לא אופטימי: "חמאס מחדש את כוחו והלחימה תימשך עוד שנים"

חבר הקבינט צוטט היום בישיבת ועדת החוץ והביטחון בכנסת כשהוא טוען כי חיוני להגיע לעסקת חטופים וכי עסקה כזו לא תעצור את המלחמה כיוון שהמלחמה תימשך עוד שנים ארוכות בכל מקרה: "אין משוואה של שחרור חטופים מול סיום מלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/24 13:38 יט באייר התשפד

אייזנקוט לא אופטימי: "חמאס מחדש את כוחו והלחימה תימשך עוד שנים"
אייזנקוט, צילום: Isaac Harari/Flash90

מאז הוקמה ממשלת החירום סופג השר אייזנקוט ביקורת דו צדדית. מצד אחד זועמים על בחירתו להישאר בממשלה ולספק לה את היכולת להמשיך ולתפקד, ומצד שני הוא מואשם בריכוך הלחימה וההחלטות. היום (ב') מבהיר אייזנקוט בדיון חסוי בוועדת הכנסת את דעותיו.

"הלחימה תימשך שנים ארוכות"

בתחילה הבהיר השר כי הלחימה ברפיח קריטית: "צריך להתקדם ברפיח לפי התוכנית שאושרה, להגיע לקווי סיום ולקדם עסקת חטופים ממקום של עוצמה". עם זאת, הזהיר כי המדינה רחוקה ממיטוט חמאס, וכי ארגון הטרור מחדש את כוחו.

הכוחות ברפיח

הכוחות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

"חמאס מחדש את כוחו והלחימה תימשך שנים ארוכות" הודה חבר הקבינט והבהיר, "עסקת חטופים היא צורך אסטרטגי כדי לארגן את הזירות. אין משוואה כזאת של שחרור חטופים מול סיום מלחמה". עוד אמר כי "כמו שעצרנו בנובמבר להפוגה של 42 יום. וגם אם נידרש ליותר מזה, זה לא אומר שנסיים לחימה". ולכן הבהיר כי אין בעיה לעשות עסקה "גם במחיר של הפוגה" משום שהמלחמה תתחדש בכל מקרה.

חידוש המשא ומתן

כזכור, השבוע הוחלט בממשלה לשלוח את ראש המוסד לפריז במטרה לחדש את המשא ומתן מול חמאס בכל הנוגע לעסקת חטופים. הממשלה התכנסה אמש (א') על מנת לדון בהצעות החדשות שעלו בוועידה בין ראש המוסד, ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר