בחירות לרבנות הראשית

למרות הודעת ועדת הרב אריאל - גורמים בסביבת הרב כהנא: "הרב יתמודד עד לבחירתו"

אחרי שוועדת הרב אריאל החליטה להחזיר את המנדט לסמוטריץ' ולבטל דה-פקטו את בחירתה ברב מאיר כהנא, גורמים בסביבת הרב כהנא מבהירים כי הרב לא יסיר את מועמדותו: "כעת מבחן השטח הוא לשר סמוטריץ': האם יהיה נאמן להבטחתו או שיתקפל בפני לחצים זרים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/05/24 13:02 יט באייר התשפד

למרות הודעת ועדת הרב אריאל - גורמים בסביבת הרב כהנא: "הרב יתמודד עד לבחירתו"
הרב מאיר כהנא, צילום: חדשות כיפה

אחרי שוועדת הרב אריאל החליטה להחזיר את המנדט לסמוטריץ' ולבטל את בחירתה ברב מאיר כהנא, גורמים בסביבת הרב מאיר כהנא מבהירים כי הרב לא יסיר את מועמדותו. "מכתב הרב אריאל קובע כי החלטות הוועדה בתוקף והבחירה ברב מאיר כהנא שרירה וקיימת. הרב כהנא שכבר צבר חריש עמוק בשטח בקרב חברי הגוף הבוחר ימשיך בס"ד בתהליך הבחירות עד לבחירתו לתפקיד הרב הראשי לישראל", אומרים הגורמים.

לדבריהם, למרות החלטת הוועדה על החזרת המנדט לסמוטריץ' - המבחן הוא עליו, בעקבות התחוייבויותיו לפעול לפי החלטת הוועדה שבחרה ברב כהנא. "הוועדה מציינת כי היא אינה יכולה לשלוט בגורמים הפועלים בניגוד מוחלט לדעת הרב אריאל ובכך פוגעים בסיכוי להביא למינוי רב ראשי דתי ציוני", הם אומרים, "כעת מבחן השטח הוא לשר סמוטריץ': האם יהיה נאמן להבטחתו לפעול בכל הכוח לפי החלטת הוועדה, או שהוא יתקפל בפני לחצים זרים. הוועדה מברכת במכתב את בצלאל שה׳ יתקן אותו בעצה טובה ללכת בדרך הישר והטוב בעיני אלוקים ואדם".

סמוטריץ', יוני 2023: "הרב כהנא יהיה הרב הראשי הבא של מדינת ישראל"