מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הצלחה בג'באליא: צה"ל פשט על המטה לביטחון כללי של חמאס

פשיטות על המטה לביטחון כללי של ארגון הטרור חמאס, בית מח"ט צפונית של הג'יהאד האיסלאמי ולחימה עצימה בשוק הישן והחדש בג׳באליא; תיעוד מהלחימה העצימה של חטיבת הצנחנים במחנה הפליטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 18:59 יח באייר התשפד

הצלחה בג'באליא: צה"ל פשט על המטה לביטחון כללי של חמאס
צה"ל בגבליא, צילום: דובר צה"ל

במקביל ללחימה ברפיח שבדרום הרצועה, הקרבות במחנה הפליטים ג'אבליא נמשכים. צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הובילו התקפה החטיבתית במרחב השוק הישן והחדש בלב ג׳באליא, וחיסלו בקרבות פנים אל פנים מחבלים בסימטאות צפופות ונלחמו בעצימות גבוהה.

הפשיטה על המטה לביטחון כללי של חמאס

הכוחות נטרלו והשמידו את הבתים הממולכדים והמטענים, וחיסלו כמאה מחבלים בעשרות קרבות בהם הלוחמים חתרו למגע. הלוחמים פשטו בלב ג'באליא על המטה לביטחון כללי של ארגון הטרור חמאס, על בית מח"ט צפונית של הג'יהאד האיסלאמי ונלחמו בכל שכונות השוק בג׳באליא.

במטה לביטחון כללי של חמאס נמצאו מסמכים ותשתיות של חמאס שהושמדו, בפשיטה על בית מח"ט צפונית של הג'יהאד האיסלאמי אותרו אמצעי לחימה רבים הכוללים אמצעי צליפה, נשקים מסוג קלאצניקוב, תחמושת ומסמכים מודיעניים רבים.

אמצעי הלחימה שנמצאו בביתו של מח"ט גא"פ

אמצעי הלחימה שנמצאו בביתו של מח"ט גא"פ צילום: דובר צה"ל

אמצעי לחימה שאותרו בשוק בג

אמצעי לחימה שאותרו בשוק בג'באליא צילום: דובר צה"ל

הקרבות בשוק ג'באליא

במהלך הלחימה העצימה במרחב השוק הכוחות נתקלו במספר רב של מחבלים שהקימו מתחמי לחימה בין החנויות, וחיסלו אותם בירי מדויק, קרבות פנים אל פנים, ירי פגזים ובהכוונת אש מהאוויר. עוד במהלך הפשיטות על השוק, אותרו עשרות אמצעי לחימה ובניהם עשרות רובים, נשקי צלפים, רימונים, מטענים, ומטולי RPG.