מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הותר לפרסום: סמ"ר סהר סודאי מגבעתי נפל בצפון הרצועה

על רקע חזרתו של ראש המוסד מפריז, קבינט המלחמה יתכנס הערב וידון בהצעות החדשות לעסקת החטופים. כמו כן ידונו בסוגיית הלחימה ברפיח, שעות ספורות לאחר המטח לעבר מרכז הארץ | אזעקות רצופות בקריית שמונה וביישובי הסביבה. אח ואחות נפצעו קל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 18:01 יח באייר התשפד | עודכן בתאריך 26/05/24 21:53

הותר לפרסום: סמ"ר סהר סודאי מגבעתי נפל בצפון הרצועה
סהר סודאי ז"ל, צילום: דובר צה"ל

21:50 | לאחר המטח הכבד לעבר קריית שמונה ויישובי הסביבה מוקדם יותר היום (ב'), הובאו למרכז הרפואי זיו 2 פצועים שנפגעו קל, תוצאה של המטח האחרון לקריית שמונה (אח ואחות): גבר בן בשנות ה-50, עם פגיעת הדף קלה ואישה בשנות ה-40 שלקתה בחרדה. לאחר סדרת בדיקות שיעברו בשעות הקרובות, הם צפויים להשתחרר לביתם.

20:15 | הותר לפרסום: סמ"ר סהר סודאי (Sahar Sudaei), בן 20, מתל אביב, לוחם בגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

על רקע חזרתה של המשלחת הישראלית מפריז בימים האחרונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (א') את קבינט ניהול המלחמה בשעה 20:30 בקריה בתל אביב. זאת במקביל לאזעקות חוזרות ונשנות באצבע הגליל בשעות הערב. האזעקות נשמעו בקריית שמונה וביישובי הסביבה.

ישיבת הקבינט, ארכיון

ישיבת הקבינט, ארכיון, צילום: לשכת ראש הממשלה

הקבינט ידון בעסקה וברפיח

על פי גורם מדיני, הקבינט ידון בין היתר המשא ומתן לשחרור החטופים על בסיס ההצעות החדשות שעלו בפגישת ראש המוסד, ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר בפריז. עוד ידון הקבינט בהמשך המלחמה בעזה, בדגש על הקרבות ברפיח.

הלחימה ברפיח מקבלת משנה תוקף הערב לאחר המטח הכבד לעבר מרכז הארץ בשעות הצהריים. מצה"ל נמסר כי שמונה שיגורים שחצו ממרחב רפיח זוהו, ומספר שיגורים יורטו על ידי מערכת ההגנה האווירית. הזרוע הצבאית של החמאס לקחה אחריות על הירי וטען כי ירה את המטח לתל אביב.

שיגור רקטות מרפיח

שיגור רקטות מרפיח צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

סמ"ר בצלאל צבי קובץ נפטר מפצעיו

זאת לאחר שמוקדם יותר היום הותר לפרסום כי סמ"ר בצלאל צבי קובץ, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד נצח יהודה שבחטיבת כפיר, נפטר היום (א') מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ביום רביעי, 22.5.2024, בקרב בצפון רצועת עזה.

בצלאל קובץ ז"ל

בצלאל קובץ ז"ל, צילום: דובר צה"ל