בגלל ההחלטה בהאג: הממשלה מקדמת חוק של צבי סוכות

החוק לחילוט הכספים המקוזזים מהרשות הפלסטינית בעקבות תמיכתה בטרור עבר את ועדת השרים לענייני חקיקה: "חילוט הכספי ימחיש כי מדינת ישראל לא תעבור לסדר היום על תשלום המשכורות למחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 17:05 יח באייר התשפד

בגלל ההחלטה בהאג: הממשלה מקדמת חוק של צבי סוכות
צבי סוכות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את החוק שיזם ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית לחילוט כספי הטרור שמקוזזים מהרשות הפלסטינית. משמעות החוק היא שהכספים שמדינת ישראל מקזזת כיום מתקציב הרשות הפלסטינית בשל תשלומיה למשפחות הטרור, ייכנסו באופן מידי לקופת המדינה. מדובר בתוספת מיידית של כ-3 מיליארד שקל לקופת המדינה, ותוספת של לפחות חצי מיליארד שקל בכל שנה בה הרש"פ תמשיך לשלם לטרור.

הרשות הפלסטינית

הרשות הפלסטינית, צילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

כזכור, החוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל הוביל למצב בו הרשות הפלסטינית לא מקבלת את הכסף כנגד הכסף שהיא משלמת למשפחות המחבלים, אך כסף זה הוקפא בלבד, ואמור היה על פי חוק לחזור אליה כשתפסיק לשלם למשפחות המחבלים. החוק שיזם סוכות יחלט את הכספים שמדינת ישראל מקזזת לרשות הפלסטינית ויוסיף אותם לקופת המדינה. החוקמגיע אחרי הקריאה לנקוט בצעדים נגד הרשות הפלסטינית בעקבות ההכרה החד-צדדית של נורבגיה, אירלנד וספרד במדינה פלסטינית, והחלטת בית הדין בהאג.

"מדינת ישראל תתמיד בכך כל עוד הרשות הפלסטינית לא תשנה דרכיה לגבי המחבלים"

בדברי ההסבר להצעת חוק הקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל (תיקון – חילוט הכספים וניהולם), התשפ"ד–2024, של ח"כ סוכות, נכתב: "הצעת חוק זו מבקשת להציב לוחות זמנים ולקבוע כי לאחר חצי שנה ממועד פרסום החוק המוצע, אם הרשות תמשיך לשלם כספים למחבלים בזיקה לטרור, אזי יחולטו כספים אלה לטובת אוצר המדינה, וינוהלו על ידי החשב הכללי לטובת נפגעי הטרור".

עוד נכתב: "מוצע כי ככל שלאחר החילוט יוקפאו כספים נוספים, והרשות הפלסטינית לא תחדל מתשלום הכספים בזיקה לטרור, כספים אלה יחולטו מידי חודש בחודשו. חילוט הכספים המוקפאים, בחלוף חצי שנה מתיקון החוק, ימחיש כי מדינת ישראל לא תעבור לסדר היום על תשלום המשכורות למחבלים, ותתמיד בכך כל עוד הרשות הפלסטינית לא תשנה דרכיה לגבי המחבלים".