תובע בית הדין הפלילי בהאג: לא משווה את ישראל לחמאס

למרות ששלח צווים נגד נתניהו וסינוואר, קארים חאן טען בראיון כי הוא "לא אומר שישראל עם הדמוקרטיה שלה ובית המשפט העליון שלה דומה לחמאס, כמובן שלא, לישראל יש את הזכות להגן על אוכלוסייתה", אך הסתייג: "לאף אחד אין רשיון לבצע פשעים נגד האנושות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 11:59 יח באייר התשפד

תובע בית הדין הפלילי בהאג: לא משווה את ישראל לחמאס
קארים חאן, צילום: lev radin,Shutterstock

לאחר שהמליץ על צווי מעצר לנתניהו וגלנט, תובע בית הדין הפלילי בהאג קארים חאן התייצב לראיון ב"טיימס" הבריטי וטען: "אני לא אומר שישראל עם הדמוקרטיה שלה ובית המשפט העליון שלה דומה לחמאס, כמובן שלא. לא יכולתי להיות ברור יותר, לישראל יש את כל הזכות להגן על אוכלוסייתה ולהחזיר את החטופים. אבל לאף אחד אין רישיון לבצע פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות. האמצעים שבהם אנו משתמשים מגדירים אותנו". כך על פי ה"טיימס" הבריטי.

נתניהו וסינוואר, צווי מעצר בהאג

נתניהו וסינוואר, צווי מעצר בהאג, צילום: Yonatan Sindel, Abed Rahim/Flash90

גלנט: "צה"ל נלחם בהתאם לככלי הדין הבינלאומי"

לאחר שחאן הגיש בקשה לצווי מעצר נגד שר הביטחון גלנט וראש המשלה נתניהו, הגיב שר הביטחון וכתב בעמוד ה-X שלו כי ישראל כלל לא מכירה בסמכותו וכי צה"ל נלחם להתאם לכללי הדין הבינלאומי. בתגובתו כותב גלנט כי ישראל נלחמת החל מה-7 באוקטובר באויב רצחני וצמא דם, אשר ביצע מעשי זוועה כנגד נשים, ילדים וגברים ישראלים, וכעת משתמש בעמו שלו כמגן אנושי. "צה"ל נלחם בהתאם לכללי הדין הבינלאומי, תוך נקיטת מאמצים הומניטריים ייחודיים שכמותם לא ננקטו באף סכסוך מזוין. מדינת ישראל גאה בטוהר הנשק של חיילי צה"ל ומפקדיו" כתב.