מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הותרו לפרסום פרטים חדשים על חילוץ 3 גופות החטופים

צה"ל התיר לפרסום פרטים חדשים על חילוץ גופות שלושת החטופים בסוף השבוע: לוחמי גדוד 75 חיסלו מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על המרחב בו הוחזקו הגופות, פשטו עליו - ואיתרו את מיקום הגופות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/24 21:35 יז באייר התשפד

הותרו לפרסום פרטים חדשים על חילוץ 3 גופות החטופים
אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat,Flash90

צה"ל התיר לפרסום הערב (שבת) פרטים חדשים על המבצע הלילי שנערך בחמישי בלילה ובו חולצו גופתיהם של חנן יבלונקה ז"ל, מישל ניסנבאום ז"ל ואוריון הרננדז ז"ל ממנהרה בג'אבליא. בצה"ל הסבירו כי חלק ממטרותיו של המבצע הצבאי בגא'בליא נועד לחלץ את גופות החטופים ובמהלך הימים האחרונים הגיע מידע מודיעני מדויק על מיקום הגופות שהוביל למציאתם.

הלוחמים חיסלו מחבל ששימש כתצפיתן על המרחב בו הוחזקו הגופות

כחלק מלחימתם של כוחות אוגדה 98 במרחב ג'באליא, לוחמי גדוד 75 חיסלו מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על המרחב בו הוחזקו הגופות, פשטו עליו, ואיתרו את מיקום הגופות. זמן קצר לאחר מכן לוחמי יחידת יהל"ם, שב"כ ולוחמים מיחידה מיוחדת באגף המודיעין נכנסו למרחב, איתרו את שלוש הגופות וחילצו אותן במבצע לילי מסובך.

המאמץ המודיעיני נמשך לאורך חודשים

את המאמץ המחקרי והאיסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב"כ ויחידות צה"ל. המאמץ נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת המפקדה הייתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו.