חולצו גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז

במבצע לילי של צה"ל ושב"כ חולצו מלב שכונת ג'באליא בעזה גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז ז"ל. המבצע הגיע לאחר מידע מדויק שהתקבל בימים האחרונים, השלושה נרצחו ב-7 באוקטובר | מטה המשפחות: "שברון לב נוסף ל-125 משפחות החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/24 11:33 טז באייר התשפד | עודכן בתאריך 24/05/24 11:33

חולצו גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז
לוחמי יהל"ם, מומחים בתת קרקע., צילום: Nati Shohat,Flash90

במבצע משולב של צה"ל ושב"כ מלב ג'באליא חולצו הלילה (ה') גופותיהם של שלושת החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז ז"ל. המבצע התרחש לאחר שבימים האחרונים נותח בצה"ל מידע מודיעיני חדש. לפי צה"ל, החטופים נרצחו במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ונחטפו מעיקול מפלסים לעזה על ידי מחבלי החמאס.

שלושת החטופים שגופותיהם חולצו

שלושת החטופים שגופותיהם חולצו, צילום: מטה משפחות החטופים

אוגדה 98 בשיתוף יחידת יהל"ם, יחידה 504 ולוחמי יחידה מיוחדת באמ"ן ובשב"כ

גופותיהם של החטופים חולצו כאמור הלילה במהלך מבצע של צה"ל ושב"כ תחת אוגדה 98 בשיתוף יחידת יהל"ם, יחידה 504 ולוחמי יחידה מיוחדת באמ"ן ובשב"כ בשכונת ג'באליא, תוך הסתמכות על מידע מודיעיני מדויק שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין, בפיקוד הדרום בשיתוף פעולה עם השב"כ.

בתחילת המבצע התנהלה לחימה עצימה במרחב. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, נציגי צה"ל מסרו במהלך היום הודעה למשפחותיהם.

לוחמי יהל"ם, מומחים בתת קרקע.

לוחמי יהל"ם, מומחים בתת קרקע., צילום: Nati Shohat,Flash90

במטה משפחות החטופים הגיבו לשחרור הגופות וכתבו כי "חזרתם לקבורה, מהווה סגירת מעגל חשובה לבני המשפחה, ויש לפעול להשבתם של כל החללים לישראל. חילוץ גופותיהם הוא תזכורת אילמת אך נחרצת, שמדינת ישראל מחויבת להוציא כבר היום את צוותי המו"מ בדרישה ברורה להבאת עסקה שתחזיר את כל החטופים הביתה במהרה: החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

"יש לנו חובה לאומית ומוסרית לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב את חטופינו"

ראש הממשלה נתניהו הגיב חילוץ הגופות ואמר: "יש לנו חובה לאומית ומוסרית לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב את חטופינו - החיים והחללים - וכך אנו עושים. אני משבח את כוחות צה"ל וכוחות הביטחון שפעלו באומץ רב בלב שטח האויב, כדי להשיבם למשפחותיהם ולקבר ישראל".