היום בצהריים: החלטת בית הדין בהאג בנוגע לסיום הלחימה בעזה

בישראל מעריכים שכבר היום בסביבות השעה 16:00 יתכנס בית הדין הבינלאומי בהאג (ICJ) על מנת להוציא צו המורה על הפסקת המלחמה בעזה. במקרה שכזה, הדיון יעבור למועצת הביטחון של האו"ם על מנת שזו תקבל החלטה, אז תהיה לישראל רק ברירה אחת - וטו אמריקני

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/24 08:00 טז באייר התשפד

היום בצהריים: החלטת בית הדין בהאג בנוגע לסיום הלחימה בעזה
בית הדין הבינלאומי בהאג, צילום: shutterstock

גורמים בישראל מעריכים כי בית הדין הבינלאומי בהאג (ICJ) יתכנס כבר היום (ו') ובסבירות גבוהה יוציא צווים המורים לישראל לעצור את הלחימה בעזה או לחלופין צווים ספציפיים על הלחימה ברפיח. כזכור, בחודש ינואר האחרון דן בית הדין בנוגע לישראל אך נמנע לבסוף מצווים לסיום המלחמה ודרש את הגברת הסיוע ההומניטרי לעזה.

בית הדין בהאג, יתכנס מחר?

בית הדין בהאג, יתכנס היום, צילום: oliverdelahaye,Shutterstock

במקרה של החלטה נגד ישראל - נזדקק לווטו אמריקני

בישראל חוששים כי בית הדין לא יסתפק בכך וידרוש את עצירת המלחמה. במקרה של צווים שכאלה, יעבור הנושא לדיון במועצת הביטחון של האו"ם שתיאלץ להורות כך לישראל ובמצב שכזה נזדקק לווטו האמריקני שימנע את ההצבעה במועצת הביטחון העוינת. למרות כל זה, בישראל כבר אמרו כמה פעמים כי הם לא מחויבים לפסיקות בית הדין.

נתניהו תקף את התובע בהאג

על רקע החלטתו של התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC, אין להתבלבל עם ICJ) לדרוש צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, ראש הממשלה התראיין השבוע לרשת abc והודיע כי אינו מתכוון להימנע מנסיעות בעולם בעקבות הצו המסתמן: "אני לא מודאג מנסיעות ברחבי עולם, התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי צריך להיות מודאג ממצבו ומעמדו, הוא הופך את בית הדין למנודה".