"נמות ולא נתגייס": רבבות חרדים חוסמים את הכביש בירושלים

על רקע המאמצים הרבים לחוקק חוק גיוס מותאם לצה"ל שיהיה מיועד לצעירים חרדים, המונים מפגינים בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים. "לכלא ולא לצבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/24 19:51 טו באייר התשפד

"נמות ולא נתגייס": רבבות חרדים חוסמים את הכביש בירושלים
מתוך ההפגנות, צילום: מתנאל רחמים, צילום מסך

רבבות חרדים מפגינים הערב (ה') בסמוך לרכבת הקלה בירושלים, במוצת הרחובות שרי ישראל ויפו, נגד חוק הגיוס לצה"ל, תוך קריאות "לכלא ולא לצבא", ו"נמות ולא נתגייס". זאת על רקע מאמצים רבים להתאמת תוכנית גיוס מותאמת לצעירים מהמגזר החרדי.

גיוס חרדים

גיוס חרדים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מהמשטרה נמסר כי לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה בגין הפרת הסדר והתקהלות אסורה, מפרי הסדר המשיכו בחסימת הציר ולא נשמעו להוראות השוטרים. בהתאם כוחות המשטרה פועלים בדקות אלו להרחיק ולהדוף את המתפרעים בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר, ולפתוח את הציר לתנועה. במקביל השוטרים מכווינים את התנועה והנהגים באזור, עד לפתיחת הצומת שנחסם.

צה"ל נערך לאפשרות שבג"ץ יורה על גיוס אלפי חרדים ולאחרונה החל לתכנן צעדים מעשיים לגיוסם של בחורי הישיבות. במסגרת ההיערכות בצה"ל מתכננים להקים לשכת גיוס חרדית שתיבנה במהירות בתוך חודשיים, כך לפי הכתב יואב זייתון. לפי הדיווח, בצה"ל נערכים לאפשרות של הוראות סותרות מצד הממשלה ובג"ץ אך בכוונתם לציית להוראה של החוק ובית המשפט.