מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הצפון בוער: מטחים בלתי פוסקים מהבוקר - צה"ל חיסל בכיר בחיזבאללה

בלבנון מדווחים על הרוג בתקיפה ממוקדת של רכב באזור נבטיה שבדרום המדינה, 30 רקטות נורו לגליל, צה"ל השמיד את המשגר | כוחות צה"ל מעמיקים את הפעילות ברפיח, גדוד "נצח יהודה" פשט על מרחב בית חאנון, לוחם הגדוד נפצע באורח קשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/24 10:11 טו באייר התשפד | עודכן בתאריך 23/05/24 15:54

הצפון בוער: מטחים בלתי פוסקים מהבוקר - צה"ל חיסל בכיר בחיזבאללה
הכוחות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

הגזרה בגבול הצפון בוערת: גבול הצפון ממשיך להיות מטווח משעות הבוקר ללא הרף ואזעקות נשמעות ללא הפסקה בקריית שמונה וביישובים הסמוכים לגבול.

על פי דיווחים מלבנון, אדם אחד נהרג בתקיפה ממוקדת של חיל האוויר על רכב באזור נבטיה שבדרום לבנון. התקשורת הלבנונית מדווחת על עוד מספר נפגעים בתקיפה. בתוך כך צה"ל מרחיב את הפעולה ברפיח ומתקדם לעומק מחנות הפליטים בעיר. דובר צה"ל פרסם כי הלילה (ה') לוחם בגדוד "נצח יהודה" נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה.

לוחמי צה"ל עצרו לפני זמן קצר שני חשודים בסמוך לגדר הגבול במרחב צפון רמת הגולן שהיו במעקב על ידי תצפיות צה"ל ונעצרו בטרם חצו את גדר המערכת. החשודים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

גבול הצפון, ארכיון

גבול הצפון, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

צה"ל חיסל בכיר בחיזבאללה

דובר צה"ל הודיע היום (ה') כי חיסל את האחראי על תשתית ייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים של חיזבאללה בדרום לבנון, על פי הדיווח כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל מוקדם יותר היום (ה') את המחבל מחמד עלי נאצר פראן, האחראי על תשתית לייצור והצטיידות באמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון.

המחבל נאצר פראן עסק בשנים האחרונות בייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים ויחודיים של חיזבאללה, וחלק מהתשתיות עליהן היה אחראי בדרום לבנון הותקפו במהלך החודשים האחרונים. סיכולו מהווה חלק מפעילות צה"ל וכוחות הביטחון לפגיעה בהתעצמות ארגון הטרור חיזבאללה בנשק ואמצעי לחימה המיועדים לפגוע בעורף הישראלי.

30 שיגורים לגליל: המשגר הושמד תוך שעה

בהמשך להתרעות האחרונות בגליל העליון, זוהו כשלושים שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, השאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. בסגירת מעגל מהירה, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המשגר שביצע את השיגורים לגליל העליון.

אוגדה 162 מתקדמת לעומק רפיח

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול במרחב שכונת "ברזיל" ובמרחב "שבורה" ברפיח במקביל לפעילות בלב ג'באליא ומרכז הרצועה. כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול באופן מדויק בעקבות מידע על יעדי טרור במרחב רפיח. כלי טיס של חיל האוויר חיסלו שלושה מחבלים בחוליית מרגמות שירו פצמ"רים לעבר כוחותינו במרחב רפיח.

הכוחות ברפיח

הכוחות ברפיח צילום: דובר צה"ל

אוגדה 98: חטיבה 7 וצנחנים ממשיכים בפעולה בלב ג'באליא

כוחות אוגדה 98 ממשיכים בפעולה בלב ג'באליא. בשיתוף עם חיל האוויר תקפו וחיסלו מספר מחבלי חמאס בתקיפת מספר מבנים צבאים ששימשו לאחסון אמל"ח. צוותי הקרב של חטיבה 7 וצנחנים איתרו אמצעי לחימה רבים ובניהם, נשקים מסוג קלאצ'ניקוב, מטענים, רימונים, נשקי צלפים, מחסניות וציוד לחימה.

הכוחות ברפיח

הכוחות ברפיח צילום: דובר צה"ל

אוגדה 99 ממשיכה בפעילות במסדרון נצרים

כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרחב המסדרון במרכז רצועת עזה. ביממה האחרונה כוחות חיל האוויר, בשיתוף חטיבת האש של האוגדה ביצעו מספר תקיפות, בהן, ראש חוליה ששה בדירת מסתור, חיסול שני מחבלים שביצעו ירי לעבר כוחותינו וחיסול מחבל שחדר לשטחנו ב-7.10.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 ממשיכים בפעולה במרכז הרצועה ובמהלך היממה האחרונה זיהו מספר חוליות מחבלים, בינהם חוליה עם ציוד צבאי שנכנסה לתוך מבנה, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבלים.