לאחר סרטון התצפיתניות: קבינט המלחמה החליט פה אחד - המשא ומתן יימשך

נציגי משפחות החטופים נפגשו עם רוב שרי הקבינט טרם ההתכנסות הלילה, לאחר שעות של דיונים הוחלט כי הצוותים ימשיכו במשא ומתן מול המתווכות. השרים הסכימו פה אחד על הקווים המנחים החדשים לצוותים | דרעי לאחר הפגישה עם משפחות החטופים: "הדגשתי את המחויבות המוחלטת של ממשלת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/24 07:39 טו באייר התשפד

לאחר סרטון התצפיתניות: קבינט המלחמה החליט פה אחד - המשא ומתן יימשך
ישיבת הקבינט, צילום: לשכת ראש הממשלה

ברקע שחרור סרטון חטיפת התצפיתניות, התכנס אתמול (ד') בערב קבינט המלחמה וזאת על מנת להכריע בשאלת המשך המשא ומתן, זאת לאחר שבישיבת הקבינט שנערכה במוצ"ש לא התקבלו החלטות. הישיבה עצמה ערכה כ-4 שעות ובסופה שחררה לשכת ראש הממשלה הודעה קצרה לפיה "קבינט המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את המשא ומתן להשבת החטופים".

ההחלטה התקבלה פה אחד

לצוותי המשא ומתן הוצגו הקווים המנחים החדשים למשא ומתן, זאת לאחר שבימים האחרונים דווח כי לא חלה התקדמות בנושא. ההחלטה להמשיך במשא ומתן מול המתווכות התקבל בקבינט פה אחד וכל השרים תמכו בהצעה. במהלך התכנסות הקבינט, מאות בני אדם ממשפחות החטופים הפגינו מחוץ לקריה בדרישה להגיע לעסקת חטופים נוספת.

ההפגנה מחוץ לקריה, אתמול

ההפגנה מחוץ לקריה, אתמול צילום: Tomer Neuberg,Flash90

משפחות חטופים נפגשו עם שרי הקבינט - אבל לא עם נתניהו

ברקע שחרור סרטון התצפיתניות, דרשו משפחות חטופים המיוצגות על ידי מטה מטה המשפחות להיפגש עם חברי קבינט המלחמה על מנת להבין את תמונת המצב. רוב שרי הקבינט נענו לבקשה ונפגשו עם המשפחות לפני כינוס הקבינט, מי שלא נפגש עם המשפחות הוא ראש הממשלה נתניהו.

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר לאחר הפגישה עם המשפחות: "המלחמה עם משפחות החטופים, סיימתי כעת מפגש נוסף עם משפחות החטופים, שמעתי את כאבן הגדול והבלתי נתפס, חיזקתי אותן והדגשתי את המחויבות המוחלטת של ממשלת ישראל לעשות כל שניתן להשיבם הביתה במהרה".